Jdi na obsah Jdi na menu

JÍDLOVĚDA

MILUJI JÍDLO, OPRAVDOVÉ JÍDLO

 

img_20200724_085625.jpg

ANDY

Specialista na zdravotní prevenci a výživu
Alternativní zdravotník

 

 

Příspěvky

ROBI NA SMETANĚ SE ZELENINOU

1. 3. 2014

soybean-1483811_960_720.jpgRostlinná bilkovina, neboli maso ROBI - je na rozdíl od sójového masa, kde jsou základem bílkoviny z luštěnin, vyráběno ze směsí rostlinných bílkovin, především pšeničných a rýžových bílkovin, pšeničných klíčků a červené řepy. Tato směs je tepelně upravována a proto obsahuje pouze minimální množství mikroorganismů. Neobsahuje žádné živočišné bílkoviny, cholesterol, sóju ani syntetická barviva a konzervanty! 

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JÍDLOVĚDA | Komentářů: 0

SLUNEČNICOVÝ NEBO ŘEPKOVÝ OLEJ?

1. 2. 2014

olive-oil-507129_960_720.jpgCelá léta jste utráceli za drahé slunečnicové a olivové oleje a utěšovali se, že to děláte pro své zdraví? Byla to chyba! Podle nejnovějších vědeckých výzkumů a závěrů odborníků na výživu se novým králem olejů stává ten nejlevnější a u nás nejdostupnější - řepkový olej!

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JÍDLOVĚDA | Komentářů: 8

RECEPT NA DOMÁCÍ LOUPÁČKY

26. 1. 2014

lopak.jpg Další milovaná věc z dětství je loupák - sladký rohlík posypaný mákem, který se dal oloupat z tmavé kůrky a nejlepší byl s máslem a marmeládou! Dnes je celkem problém dobrý loupák sehnat, většina kupovaných jsou vyhnané zřejmě kypřícím práškem, místo pořádného nezdravého sádla používají pekaři rostlinný tuk a prostě to celkově není ono. Tyhle domácí jsou opravdu dobré a poctivé!

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JÍDLOVĚDA | Komentářů: 0

ZAPEČENÁ RAJČÁTKA V LISTOVÉM TĚSTĚ

25. 1. 2014

rajcata-se-syrem-v-testicku.jpg

 Kupuji si 2 listová těsta, na jedno rozložím pokrájená rajčátka, jemně osolím je, případně lze i okořenit čím máte ráda -bazalka, česnek atd.,následně posypu strouhaným sýrem, může být eidam a nebo je výborná i Niva. Celé to překryji druhým plátem listového těsta a pak už si to jen vykrajuji sklenicím aby vznikly něco jako malé "koblížky".Lze potřít povrch vajíčkem. Dám do trouby na pečící papír a nechám na zhruba 20 min. zapéct (závisí na typu trouby) při zhruba 180 stupních.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JÍDLOVĚDA | Komentářů: 0

OMEZTE KONZUMACI ČERVENÉHO MASA

21. 1. 2014

wood-3048066_960_720.jpgČervené maso je obviňováno z mnoha stran, že jeho konzumace má vliv na vznik karcinomů, zejména KOLOREKTÁLNÍHO (rakovina konečníku). Jedná se o nejrůznější zdroje i formy červeného masa - čerstvé, mleté, mražené, hovězí, vepřové, telecí a skopové. Obzvláště se zdůrazňuje, že riziko vzniku rakoviny se zvyšuje se zpracováním červeného masa uzením, sušením, solením, nakládáním a konzervováním, zpracováním v uzeninách a jiných masných výrobcích.  

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JÍDLOVĚDA | Komentářů: 0

ZDRAVÉ DOMÁCÍ CUKROVÍ

19. 1. 2014

christmas-cookies-2975570_960_720.jpgZrovna jsme si přes vánoce na návštěvách říkali, jestli někdy jíst s dětmi sladkosti, tak raději ty domácí, než nějaké marketové šunty..my sladkosti vůbec nekupujeme (to ale neznamená, že je nejíme.). Jíme totiž už roky jen to, co si doma (s láskou) připravíme (včetně domácího čokoládového fondué -tedy z čokolády obsahující min.50% kakaa) 

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JÍDLOVĚDA | Komentářů: 0

ZDRAVÉ VAŘENÍ

1. 1. 2014

soup-1006694_960_720.jpgZdravé vaření začíná výběrem surovin, ale určitě tím nekončí, protože způsobem přípravy jídla můžeme o mnohé dobré živiny přijít a nebo je co nejvíce zachovat. Mám pro vás rady a tipy jak si uvařit šetrně a zdravě.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JÍDLOVĚDA | Komentářů: 0

BYLINKOVÉ MÁSLO

1. 1. 2014

butter-1957621_960_720.jpgDoma vyrobené bylinkové máslo má tu výhodu, že si ho můžeme namíchat podle vlastní chuti a potřeby. Nabízí se nám spousta bylinek a koření jako vhodných přísad

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JÍDLOVĚDA | Komentářů: 0

JAK SI VYROBIT DOMÁCÍ KEFÍR

1. 12. 2013

milk-bottle-2740848_960_720.jpgZnáte tu zdravou lahůdku, po které vám zůstane jemně kyselá chuť na jazyku? Naše babičky ji milovaly a my na její konzumaci a prospěšné účinky zapomínáme. Tou lahůdkou je kefír, balzám pro vaše trávení.

 

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JÍDLOVĚDA | Komentářů: 0

ČERVENÁ ČOČKA PO BULHARSKU

1. 3. 2012

lenses-1331727_960_720.jpgČervená čočka je sestrou v tuzemsku zdomácnělé hnědé čočky. I obsah cenných látek je podobný - kromě vysokého množství bílkovin a vlákniny červená čočka obsahuje velké množství železa, selenu, fosforu, zinku, vitamínu B6. K dostání je většinou loupaná, což přináší hned několik výhod - tento fakt snižuje u luštěnin neoblíbenou nadýmavost, nemusí se dopředu namáčet a velice rychle je hotová (během vaření mění barvu na žlutou).

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JÍDLOVĚDA | Komentářů: 0