Jdi na obsah Jdi na menu

SOUBOJ MÁSLA A MARGARÍNU VYHRÁLO MÁSLO

1. 4. 2014

 V USA se prodej margarínů propadl na 70leté minimum. Jen od roku 2000 se prodeje těchto výrobků propadly o 30 procent. Tomu nahrává prý fakt, že margaríny postupně získaly nálepku levné, umělé a nezdravé náhražky. 

 

Přesně opačným směrem se přitom vyvíjí křivka prodejů másla. Jeho spotřeba se v USA zvýšila v roce 2012 na 40leté maximum a od roku 2000 prodeje vzrostly o 65 procent. 

 

Byl to vytrvalý souboj, na jehož konci měly být obchody plné margarínů. A tradiční máslo by mělo místo už jen v knihách o minulých nezdravých dobách. Jenže taktika Unileveru se nepovedla a nyní soupeření končí přesně naopak.

 

Unilever v roce 2010 uzavřel svůj závod v Nelahozevsi na Mělnicku a ukončil výrobu v České republice. Nadále v tuzemsku prodává rostlinné tuky, majonézy a dresinky Hellmann's, margaríny Flora, Perla nebo Hera a kořenicí směsi či omáčky Knorr. Do portfolia Unileveru patří také zmrzliny Algida, Míša nebo Ledňáček a kosmetické značky Dove nebo Rexona.

 

VÍCE V ČLÁNKU:

http://byznys.ihned.cz/zpravodajstvi-svet/c1-61591960-unilever-maslo-porazilo-margarin

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář