Jdi na obsah Jdi na menu

VÍME CO JÍME

NOVĚ NA FB:

www.facebook.com/superimunita

Vezměte s sebou dnes někoho na oběd. Jednak je to lepší než sedět u stolu sama a jednak si můžete udělat malý test. 

 

person-2248567_960_720.jpg

 

Výběr jídla totiž o člověku řekne víc, než by možná vůbec sám chtěl.

"Všechny nemoci začínají v žaludku."  Hippokratés

 

Příspěvky

PLACKY Z JABLEČNÉHO PYRÉ

22. 3. 2018

placky.jpgPokud máte doma sušičku ovoce a máte u ní i plastový talíř (bývá u sušičky 1nebo 2, ale dají se dokoupit i samostatně), navíc máte plno jablek, se kterými si nevíte rady, pak vám doporučuji vyzkoušet tyto všemi velmi oblíbené ovocné placky.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: VÍME CO JÍME | Komentářů: 0

GHÍ - PŘEPUŠTĚNÉ MÁSLO

20. 3. 2018

glass-3141865_960_720.jpgJako superpotravinu s výraznými účinky na zdraví označují odborníci na výživu ghí. Přečištěné či přepuštěné máslo voní jako máslo, chutná jako máslo, na rozdíl od másla ale obsahuje jiné vlastnosti. Nepřepaluje se, neobsahuje žádnou mléčnou bílkovinu, nemusí se chladit a vydrží až rok, Ghí neobsahuje sůl ani laktózu, a tak je přínosné pro ty, kteří nemůžou jíst mléčné výrobky.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: VÍME CO JÍME | Komentářů: 0

FLEXITARIÁNSKÉ STRAVOVÁNÍ

15. 3. 2018

salad-791891_960_720.jpgRádi jíte zdravě, máte rádi ovoce, zeleninu, ale vegetariánství je pro vás nepřijatelné? Máte rádi maso, i když víte, že vysoká konzumace červeného masa je spojena s celou řadou civilizačních nemocí, a proto přemýšlíte o snížení příjmu masa a masných výrobků. Pak jste právě ti praví pro to, stát se flexitariány.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: VÍME CO JÍME | Komentářů: 0

Seitan - bílkovinná náhražka masa

12. 3. 2018

vegetables-2047238_960_720.jpgSeitan je rostlinná bílkovina z pšeničné mouky, která se připravuje vymytím škrobu z pšeničné mouky, který se vaří ve vodě s mořskými řasami, sójovou omáčkou, zeleninou a kořením. 

Chutí a strukturou se blíží masu. Dá se připravit jako řízky, sekaná, ražniči, guláš. Jeho využití je všestranné. Obsahuje velké množství kvalitní bílkoviny a pokud je připravovaný dle tradičního receptu, potom i cenné minerály a vitamíny. 

 
Celý příspěvek
| Rubrika: VÍME CO JÍME | Komentářů: 0

JAK VAŘIT ZDRAVĚ?

23. 2. 2018

avocado-1838785_960_720.jpgCo pro vás znamená zdravé vaření a jak je možné ho realizovat? Sdílím zde pro Vás několik zajímavých myšlenek a tipů, které jsem k tomuto tématu pro vás na netu našla.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: VÍME CO JÍME | Komentářů: 0

QUINOA - POKLAD INKŮ

21. 2. 2018

quinoa.jpgKdyž se řekne quinoa, spoustu lidí hned napadne spojení se zdravou stravou. Quinoa se stala takovým moderním zaříkávadlem a vyhledávanou surovinou těch, kdo chtějí se svým jídlem a vařením udělat nějakou změnu směrem k lepšímu, výživnějšímu, a třeba i dietnějšímu.

Quinoa je přirozeně bezlepková pseudoobilovina. V kuchyni má široké využití – hodí se na sladko i na slano. Připravíte s ní úžasné placičky, snídaňovou kaši a nebo ji můžete podávat jako přílohu. 

 
Celý příspěvek
| Rubrika: VÍME CO JÍME | Komentářů: 0

BANÁNOVÁ BÁBOVKA Z DÝŇOVÉ MOUKY

8. 2. 2018

babovka-gugelhupf-2842827_960_720.pngDýňovou mouku jsem si oblíbila nejen pro výborné pečící vlastnosti, ale především pro její úžasné výživové vlastnosti. Je bohatá na bílkoviny, vitamín E a je přirozeně bezlepková. Těstu dodá krásně zelenou barvu, příjemnou vůni i chuť.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: VÍME CO JÍME | Komentářů: 0

ZÁZVOR VÁS OHŘEJE,OCHRÁNÍ PŘED BACILY I POHLÍDÁ FIGURU

7. 2. 2018

ginger-1714196_960_720.jpgNevypadá příliš lákavě, ale jeho chuť je nezapomenutelná. Jedni ho milují, druzí nenávidí. Nejčastěji po něm sáhneme, když jsme nachlazení nebo na nás leze chřipka – strouháme si ho do čaje, nebo si z něj přímo čaj děláme. Dokáže také zklidnit žaludek, na němž se dost často odráží stres, kterému dennodenně čelíme. Zázvor.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: VÍME CO JÍME | Komentářů: 0

DOMÁCÍ SUŠENÉ MASO

4. 2. 2018

jause-363835_960_720.jpgKdo by na akci neocenil masovou pochoutku, která chutná a dodá energii? Komerční 25g pytlík za 60,-Kč moc nezasytí a navíc obsahuje změkčovadla a konzervanty.  Nezbývá tedy než se pustit do domácí výroby…

Úprava masa sušením a nasolováním je populární na celé planetě a je stará jako lidstvo samo. Nejpopulárnější je díky severoamerickým indiánům, odkud pochází označení jerky (ch'arki - sušené solené maso). 

 
Celý příspěvek
| Rubrika: VÍME CO JÍME | Komentářů: 0

KRÁLOVSKÝ ELIXÍR - MATEŘÍ KAŠIČKA

25. 1. 2018

food-3054911_960_720.jpgVšechny včelí produkty jsou vlastně tajemná přírodní alchymie a já osobně je považuji za největší dar lidstvu, co se živin týče. Gramem ke gramu a synergií složení neexistují na planetě zemi dokonalejší potraviny, než jsou výsledné produkty práce neuvěřitelných včel. Blahodárný účinek Mateří kašičky je však jistě způsoben celkovou synergií všech jejích složek dohromady, které rozumí jen příroda sama. 

 
Celý příspěvek
| Rubrika: VÍME CO JÍME | Komentářů: 0

HIMALÁJSKÁ SŮL

20. 1. 2018

himalayan-salt-2199823_960_720.jpgHimálajská sůl vznikla krystalizací mořské vody po celé miliony let v oblasti Himálaje. Sbírá se z úpatí Himálajských hor, ve velkém solném dole v Pákistánu, v druhém největším dole na světě. Himálajská sůl obsahuje až 84 prvků, které jsou pro naše zdraví nepostradatelné, včetně hořčíku, vápníku, chloru, fosforu či železa. Její růžové zabarvení způsobuje železo. V Himálajské soli se nacházejí i důležité stopové prvky jako selen, jód nebo měď. A co je podstatné neobsahuje žádné přidané chemické látky.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: VÍME CO JÍME | Komentářů: 0

KYSANÉ ZELÍ - PŘÍRODNÍ LÉK PRO STŘEVO

16. 1. 2018

broccoli-1078163_960_720.jpgUrčitě ho všichni známe, možná i rádi konzumujeme. Přitom si možná ani neuvědomujeme jeho léčivé účinky. Zelí obsahuje: celou řadu vitamínů: betakarotén – (provitamín A) a vitamíny C, B, E a K, vysoký podíl minerálních látek: draslík, vápník, fosfor, železo, zinek a hořčík, stopové prvky, z kterých je nejdůležitější síra.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: VÍME CO JÍME | Komentářů: 0

MORINGA JAKO SUPERPOTRAVINA

10. 1. 2018

moringa-1506193_960_720.jpgMoringa byla známá svými léčivými účinky již před tisíci lety. Drsné podmínky jako nadmořská výška a extrémní sucho donutily moringu zadržovat v sobě co možná nejvíce živin, aby v náročném prostředí mohla vůbec přežít. Díky tomu v listech stromu moringa nalézáme obsah látek skutečně mimořádné nutriční hodnoty. Čaj z moringy je nejen vynikající svojí vůní a chutí, ale také velmi prospěšný pro váš organismus.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: VÍME CO JÍME | Komentářů: 0

ZÁZRAČNÉ SMOOTHIE Z ČERVENÉ ŘEPY

9. 1. 2018

fruit-925202_960_720.jpgKonzumací červené řepy do těla dostaneme spousty vitamínů a minerálů. Červená řepa obsahuje důležité minerální látky jako draslík, hořčík, železo, jod, mangan, zinek. Díky vysokému obsahu vitamínů C a E je pro tělo její častá konzumace výborná pro celkový imunitní systém. Podporuje kardiovaskulární systém – její barvivo rozšiřuje věnčité tepny a zpevňuje stěnu vlásečnic.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: VÍME CO JÍME | Komentářů: 0

PŘÍPRAVA DOMÁCÍHO MÁSLA

3. 1. 2018

butter-1277088_960_720.jpgDomácí máslo se vzhledem k cenám másla v obchodech stalo poslední dobou velkým tématem. Pokud si chcete na výrobu másla udělat vlastní názor a případně si ho vyzkoušet, mám pro vás kompletní návod se všemi výhodami a nevýhodami, které ho doprovázejí. My si doma máslo připravujeme, a co vy?

 
Celý příspěvek
| Rubrika: VÍME CO JÍME

I SÁDLO MŮŽE BÝT ZDRAVÉ

1. 1. 2018

sadlo-lard-bread-1263786_960_720.jpgNení to poprvé, kdy vědci přehodnotili svá někdejší stanoviska k různým potravinám a jejich vlivu na naše zdraví. Například tolik proklínané sádlo zažívá renesanci. Jak je to s ním tedy doopravdy? Celá desetiletí nám vědci a výživoví poradci tloukli do hlavy, že sádlo zvyšuje hladinu cholesterolu. V důsledku vysokého cholesterolu vzniká kornatění tepen (ateroskleróza). Následně roste riziko srdečního infarktu a mozkové mrtvice. Dnes vědci tvrdí, že všechno je jinak – přesně obráceně. V rozumném množství totiž sádlo srdci prospívá.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: VÍME CO JÍME | Komentářů: 0

LÉČIVÉ KURKUMA LATTE

29. 12. 2017

kurkuma-latte.jpgSlyšeli jste už o tomto zázraku? Jedná se o lahodný nápoj z kurkumy a mléka, který bývá označován díky svým účinkům a zlatavé barvě jako „zlaté mléko“. Osobně si ho nejvíce užívám ve večerních hodinách, kdy už mám vše hotovo a chystám se pomalu spát. Nápoj se doporučuje konzumovat právě v této době, jelikož večer má údajně největší efekt na lidský organismus. 

 
Celý příspěvek
| Rubrika: VÍME CO JÍME | Komentářů: 0

JÍST JAKO V DOBĚ KAMENNÉ

21. 12. 2017

breakfast-1058726_960_720.jpgPaleolitická strava je jedna z nejzajímavějších diet posledních let. Ačkoliv je to nový druh stravování, je založena na stravovacích návycích našich nejstarších předků, "lovců-sběračů" z období paleolitu, což bylo vůbec nejdelší období v lidských dějinách. Paleolitičtí lidé se živili lovem divokých zvířat (ryby, ptáci, koně, jeleni, lesní sloni, bizoni a jiní tuři) a sběrem jedlých rostlin (zrna různých druhů, kořínky, plody, ale také vejce, hmyz a malí plazi).
 
Filozofie paleo diety je v podstatě velmi jednoduchá: konzumovat potraviny, pro které bylo lidské tělo vyvinuto.
 
Celý příspěvek
| Rubrika: VÍME CO JÍME | Komentářů: 0

PROČ PÍT KEFÍR

1. 12. 2017

milk-can-1990088_960_720.jpgKEFÍR PIJEME DENNĚ.. beru ho sebou také jako osvěžení na procházky či výlety. Je obecně známo, že imunitní systém je v takové kondici, v jaké je vaše zažívání a hlavně vaše střevní mikroflóra. Nápoj z kefíru zamezuje shromažďování a hnití potravy ve střevech, odkyseluje organismus, produkuje enzymy, které pomáhají uvolnit ve vodě nerozpustné látky, rozkládá těžce stravitelné látky.  A to je přesně to, co naše bříško potřebuje.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: VÍME CO JÍME | Komentářů: 0

DÝŃOVÁ POLÉVKA

1. 10. 2017

pumpkin-soup-2886322_960_720.jpgPodzim je časem dýní. Na lidský organismus má tato zelenina velmi blahodárné účinky a pomáhá i zhubnout. Dýně je pro naše zdraví malý zázrak. Z 90 procent dýni tvoří voda, takže je vhodná i k uhašení žízně. Zbytek je vláknina, která napomáhá trávení a očistě organismu. To nejdůležitější na dýni jsou ale látky, které obsahuje - je to celá paleta vitamínů, především vitamín C, B1 a B2. 

 
Celý příspěvek
| Rubrika: VÍME CO JÍME | Komentářů: 0

ZPESTŘETE SI JÍDELNÍČEK S TOFU

21. 7. 2017

tofu-597229_960_720.jpgVelmi zjednodušeně se dá říct, že tofu je sojový sýr či tvaroh. Tofu se vyrábí podobně jako sýr, jen se jako výchozí surovina vezme sojové mléko, respektive sojový nápoj získaný ze sojových bobů, který se vysráží různými syřidly a sójová bílkovina se nechá srazit. Tofu je tedy ryze rostlinného původu, a proto je tolik vyhledáváno především lidmi, kteří maso či živočišnou stravu nejí, a nebo lidmi, kteří se chtějí stravovat zdravě.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: VÍME CO JÍME | Komentářů: 0

NAKUPUJTE JÍDLO S ROZMYSLEM

10. 4. 2017

crust-roast-3041399_960_720.jpgMožná jste v situaci, kdy nemáte peněz nazbyt, což se odráží i na kvalitě nakupovaných potravin. Osobně si myslím, že je to spíše otázkou správně nastavených priorit. 

 
Celý příspěvek
| Rubrika: VÍME CO JÍME | Komentářů: 0

SKOŘICOVÝ OLEJ

2. 4. 2017

cinnamon-stick-514243_960_720.jpgSkořice je neuvěřitelně populární koření. Mnozí si však neuvědomují, že ve formě oleje má neuvěřitelné zdravotní výhody. Skořicový olej vlastní velmi dobré antiseptické, antibiotické, analgetické a afrodiziakální vlastnosti. Tento éterický olej má čistící účinky na krev a také pomáhá v prevenci a léčbě akné.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: VÍME CO JÍME | Komentářů: 0

GUARANA ALTERNATIVA LEPŠÍ NĚŽ KÁVA

15. 4. 2016

guarana-eyes.jpgGuarana pomáhá podporovat bdělost a udržovat fyzickou a psychickou aktivitu. Potlačuje únavu a pomáhá udržovat schopnost koncentrace. Guarana přispívá také k lepšímu metabolizmu tuků a tím pomáhá při kontrole hmotnosti.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: VÍME CO JÍME | Komentářů: 0

RECEPT NA VÝBORNÉ BAZALKOVÉ PESTO

14. 4. 2016

pesto-2152234_960_720.jpgJak na VÝTEČNÉ BAZALKOVÉ PESTO, které zůstane stále zelené a nebude ho nikdy dost, se dozvíte právě zde:

 
Celý příspěvek
| Rubrika: VÍME CO JÍME | Komentářů: 0

POZOR NA BABY KAROTKU

8. 4. 2016

vegetables-3026742_960_720.jpgVěděli jste, že Baby karotka je sice perfektně tvarovaná, oloupaná a bez tvrdého konce. Jde však o zbytky z poškozených, zlomených nebo jinak nevzhledných mrkví. Mrkev, která je upravena do známých tvarů, je pak ponořena do chlórové lázně, aby se očistila a získala zářivě oranžovou barvu. Chcete vědět více?  Tak čtěte:

 
Celý příspěvek
| Rubrika: VÍME CO JÍME | Komentářů: 0

RAW PRO ZAČÁTEČNÍKY

1. 4. 2016

fit-1905733_960_720.jpgŽivá strava (v angl. raw food) je plnohodnotný koncept stravování a životní styl, někdy nazývaný také vitariánství. Zjednodušeně řečeno se potraviny konzumují v co nejpřirozenějším, „nejpřírodnějším“ stavu. Jídelníček tvoří ovoce, zelenina, ořechy a semena. Při 100% živé stravě se nepojídají žádné živočišné produkty, je to tedy strava veganská a z velké části i bezlepková. Živá strava (v angl. raw food) je plnohodnotný koncept stravování a životní styl, někdy nazývaný také vitariánství. Zjednodušeně řečeno se potraviny konzumují v co nejpřirozenějším, „nejpřírodnějším“ stavu. Jídelníček tvoří ovoce, zelenina, ořechy a semena. Při 100% živé stravě se nepojídají žádné živočišné produkty, je to tedy strava veganská a z velké části i bezlepková. 

 
Celý příspěvek
| Rubrika: VÍME CO JÍME | Komentářů: 0

ŽIVÁ STRAVA UZDRAVUJE

25. 3. 2016

salad-1672505_960_720.jpgNáš přístup ke zdraví prochází v současné době revolučními změnami. Vděčíme za to mimo jiné prvním odvážlivcům, kteří do svého jídelníčku zařadili syrové potraviny rostlinného původu, které vždy přispějí ke zlepšení kvality života.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: VÍME CO JÍME | Komentářů: 0

BULGUR - dejte mu šanci

1. 3. 2016

couscous-salad-2790796_960_720.jpgČeši už vzali na milost kuskus i luštěniny, bulgur se však na jídelních stolech stále objevuje spíše sporadicky. Zkuste dát téhle příloze šanci. Bulgur není drahý, není náročný na přípravu a navíc chutná skvěle. 

 
Celý příspěvek
| Rubrika: VÍME CO JÍME | Komentářů: 0

ŠPALDA - budiž pochválena

1. 2. 2016

cereals-1711833_960_720.jpgMnoho lidí  dosud neví, co si představit pod pojmem špalda. Pokud nenavštěvujete prodejny zdravé výživy, možná netušíte, jaký význam ukrývá toto staročeské slovo. Špalda je prastarý nešlechtěný druh pšenice. Je výjimečná svým složením i zajímavou ořechovou chutí. Obsahuje vysoký podíl bílkovin (17 %), kvalitní tuk s vysokým obsahem nenasycených mastných kyselin (2,5 %), sacharidy (68 %), minerály (hořčík, vápník, draslík, fosfor, zinek) a vitamíny především skupiny B. Výrobky ze špaldy: celozrnná mouka, kernotto, bulgur...

 
Celý příspěvek
| Rubrika: VÍME CO JÍME | Komentářů: 0