Jdi na obsah Jdi na menu

VÍME CO JÍME

NOVĚ NA FB:

www.facebook.com/superimunita

Vezměte s sebou dnes někoho na oběd. Jednak je to lepší než sedět u stolu sama a jednak si můžete udělat malý test. 

 

person-2248567_960_720.jpg

 

Výběr jídla totiž o člověku řekne víc, než by možná vůbec sám chtěl.

"Všechny nemoci začínají v žaludku."  Hippokratés

 

Příspěvky

RAW PRO ZAČÁTEČNÍKY

1. 4. 2016

fit-1905733_960_720.jpgŽivá strava (v angl. raw food) je plnohodnotný koncept stravování a životní styl, někdy nazývaný také vitariánství. Zjednodušeně řečeno se potraviny konzumují v co nejpřirozenějším, „nejpřírodnějším“ stavu. Jídelníček tvoří ovoce, zelenina, ořechy a semena. Při 100% živé stravě se nepojídají žádné živočišné produkty, je to tedy strava veganská a z velké části i bezlepková. Živá strava (v angl. raw food) je plnohodnotný koncept stravování a životní styl, někdy nazývaný také vitariánství. Zjednodušeně řečeno se potraviny konzumují v co nejpřirozenějším, „nejpřírodnějším“ stavu. Jídelníček tvoří ovoce, zelenina, ořechy a semena. Při 100% živé stravě se nepojídají žádné živočišné produkty, je to tedy strava veganská a z velké části i bezlepková. 

 
Celý příspěvek
| Rubrika: VÍME CO JÍME | Komentářů: 0

ŽIVÁ STRAVA UZDRAVUJE

25. 3. 2016

salad-1672505_960_720.jpgNáš přístup ke zdraví prochází v současné době revolučními změnami. Vděčíme za to mimo jiné prvním odvážlivcům, kteří do svého jídelníčku zařadili syrové potraviny rostlinného původu, které vždy přispějí ke zlepšení kvality života.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: VÍME CO JÍME | Komentářů: 0

BULGUR - dejte mu šanci

1. 3. 2016

couscous-salad-2790796_960_720.jpgČeši už vzali na milost kuskus i luštěniny, bulgur se však na jídelních stolech stále objevuje spíše sporadicky. Zkuste dát téhle příloze šanci. Bulgur není drahý, není náročný na přípravu a navíc chutná skvěle. 

 
Celý příspěvek
| Rubrika: VÍME CO JÍME | Komentářů: 0

ŠPALDA - budiž pochválena

1. 2. 2016

cereals-1711833_960_720.jpgMnoho lidí  dosud neví, co si představit pod pojmem špalda. Pokud nenavštěvujete prodejny zdravé výživy, možná netušíte, jaký význam ukrývá toto staročeské slovo. Špalda je prastarý nešlechtěný druh pšenice. Je výjimečná svým složením i zajímavou ořechovou chutí. Obsahuje vysoký podíl bílkovin (17 %), kvalitní tuk s vysokým obsahem nenasycených mastných kyselin (2,5 %), sacharidy (68 %), minerály (hořčík, vápník, draslík, fosfor, zinek) a vitamíny především skupiny B. Výrobky ze špaldy: celozrnná mouka, kernotto, bulgur...

 
Celý příspěvek
| Rubrika: VÍME CO JÍME | Komentářů: 0

POHANKA - zapomenutý lék

1. 1. 2016

groats-1459940_960_720.jpgPohanka je velice prospěšná lidskému organismu, proto by měla patřit ke stálicím našeho jídelníčku. Je bohatým zdrojem na nejrůznější vitamíny a minerální látky. Nejdůležitější látkou, kterou pohanka obsahuje je rutin, který podporuje vstřebávání vitamínu C. Navíc příznivě působí na cévy a celý cévní systém vůbec. Pohanka je také významná krmná a medonosná rostlina.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: VÍME CO JÍME | Komentářů: 1

ČERNÝ ZÁZRAK - MELASA TŘTINOVÁ

18. 10. 2015

melasa.jpgTřtinová melasa je vedlejší produkt z výroby cukru z cukrové třtiny. Je bohatá na vitamíny a minerály. Navíc obsahuje Beta-glukan, to je přírodní látka s významným účinkem na imunitní systém. Stimuluje makrofágy - obranné buňky těla, které pohlcují a ničí infekční organizmy, tělu cizí látky i vlastní zvrhlé nádorové buňky

 
Celý příspěvek
| Rubrika: VÍME CO JÍME | Komentářů: 0

SOJA NENÍ ZDRAVÁ POTRAVINA

1. 9. 2015

soybean-2760711_960_720.jpgBěhem několika posledních let byla soja ceněna jako potravina se zázračnými účinky na zdraví. Ale opak je pravdou. Sója může způsobovat leukémii, různé formy rakoviny, diabetu 1.typu, onemocnění štítné žlázy i erektivní dysfunkce.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: VÍME CO JÍME | Komentářů: 0

CHIA SEMÍNKA

20. 8. 2015

chia-2119771_960_720.jpgChia semínka jsou komplexním zdrojem živin a energie. Pomáhají při cukrovce, hubnutí a celkově podporují zdraví. Rychlá stravitelnost, nízký glykemický index a neutrální chuť dělají ze semínek chia superpotravinu opravdu pro každého.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: VÍME CO JÍME | Komentářů: 0

STŘEDOMOŘSKÁ KUCHYNĚ

1. 8. 2015

collage-1574067_960_720.jpgKaždý správný Čech zřejmě holduje české kuchyni. A výsledky jsou jasné: cholesterol, nadváha a celková tělesná nepohoda. A zkusili jste už "přepnout" na středomořskou kuchyni? Umožňuje pestré a zdravé stravování. Prospívá zdraví i kráse. Neobsahuje potraviny, které by byly špatné a finančně je srovnatelná s českou kuchyní.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: VÍME CO JÍME | Komentářů: 0

MED PRO KRÁSU I ZDRAVÍ

31. 3. 2015

honey-1006972_960_720.jpgMed je jednou z nejsilnějších přírodních hydratačních látek. Obsahuje inhibiny, které působí proti růstu bakterií a činí z medu významné antiseptikum. Med aplikovaný na drobné popáleniny, říznutí či odřeniny pomáhá odlučovat odumřelou tkáň. V medu dále nalezneme minerály, vitamíny skupiny B,C,D,E a flavonoidy, které pomáhají chránit pleť před účinkem škodlivých volných radikálů.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: VÍME CO JÍME | Komentářů: 0

DO KOUPELE S KONOPNÝM OLEJEM

31. 1. 2015

konopny-olej.jpgKonopný olej je jedním z nejcennějších olejů rostlinného původu, obsahuje až 80 % nenasycených mastných kyselin, které lidský organismus potřebuje k běžnému správnému fungování. 

 
Celý příspěvek
| Rubrika: VÍME CO JÍME | Komentářů: 0

DOMÁCÍ VAŘENÍ PIVA

1. 11. 2014

beer-2695358_960_720.jpgPivo vznikne tak, že ze sladu vyluhované cukry se povaří s chmelem, kvasnice z těchto cukrů vytvoří alkohol a vykvašený nápoj pak ještě několik týdnů zraje. Tedy žádná velká věda, zkuste to také!

 
Celý příspěvek
| Rubrika: VÍME CO JÍME | Komentářů: 0

PETRŽEL

1. 9. 2014

parsley-261039_960_720.jpgPetržel obsahuje velké množství beta karotenu, vitaminy B a C a kyselinu listovou. Významnou účinnou látkou jsou silice, jejichž hlavní součástí je apiol, dále terpeny, felandren, cymol a pinen, z flavonoidů pak apiin a polyacetylen. Petržel je bohatým zdrojem draslíku, vápníku, manganu, železa, hořčíku a chloru. Významnými antioxidanty jsou flavonoid luteolin a organická sloučenina myristicin.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: VÍME CO JÍME | Komentářů: 0

DOMÁCÍ SYREK

1. 8. 2014

 cheese-159788_1280.png Doma vyrobený sýr, v minulosti nesměl chybět na žádném stole.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: VÍME CO JÍME | Komentářů: 0

NEJLEPŠÍ PŘÍRODNÍ VĚC NA SVĚTĚ? VODA!

1. 8. 2014

drinking-water-filter-singapore-1235578_960_720.jpgCo je ta první věc, kterou ráno spolknete? Pro některé je to káva nebo možná kousek toustu. Někteří lidé dokonce vůbec nejedí snídani, přesto, že bylo dokázáno, že je to nejdůležitější jídlo celého dne. Ovšem tady nebudeme rozebírat zdravé snídaně, to co je důležité, předtím, než vůbec na snídani či kávu či cokoli jiného pomyslíte, je voda. Jako první sáhněte ráno po vodě a vypijte ji hodně.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: VÍME CO JÍME | Komentářů: 0

DOMÁCÍ NUGETA

1. 7. 2014

bread-2651452_960_720.jpgMáte rádi všechny ty čokoládové pomazánky vonící po oříšcích? Jenže vám není jedno, že jsou plné chemie a okolo oříšku jen proletěly? Vyrobte si dokonalou pochoutku doma sami. Jde to a nic na tom není. Co si do ní dáte, to v ní bude.  

 
Celý příspěvek
| Rubrika: VÍME CO JÍME | Komentářů: 0

KOKOSOVÝ OLEJ

1. 7. 2014

coconut-3015341_960_720.jpgPatří mezi superjídla, jak se říká potravinám s mimořádnými účinky na zdraví. Ale kokosový olej je ještě mnohem lepší!

 
Celý příspěvek
| Rubrika: VÍME CO JÍME | Komentářů: 0

PAMPELIŠKOVÝ SIRUP

1. 6. 2014

nuns-2304009_960_720.jpgDuben je na lukách plný žlutých květů krásné a velmi léčivé pampelišky, kterou mnoho lidí používá hlavně na léčbu žlučníku a jater. Tato nenápadná bylinka má však mnoho dalších léčivých účinků a dá se konzumovat na mnoho způsobů. Já vám dnes nabízím domácí recept na nevařený pampeliškový sirup.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: VÍME CO JÍME | Komentářů: 0

CELOZRNNÝ CHLÉB SE SÝREM A MRKVÍ

1. 6. 2014

appetite-1239259_960_720.jpgTaké si doma s radostí pečete domácí pečivo? Pokud vás tedy už začala nudit obyčejná klasika, přináším zajímavý tip, jak si oživit standardní pečivo a běžný jídelníček.. co takhle celozrnný chléb se sýrem a mrkví.To asi koukáte, co všechno se dá vymyslet.. tak hurá do toho a půl je hotovo.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: VÍME CO JÍME | Komentářů: 0

TERAPIE STRAVOU

1. 6. 2014

friseesalat-2957484_960_720.jpgNíže uvedená tabulka by Vám mohla pomoci s terapeutickými možnostmi v tkzv. léčbě stravou, základní léčbě k níž se v Hippokratově přísaze zavazuje každý  lékař především.(No, upřímně řečeno, kdy Vás naposledy léčili změnou Vašeho stravování, místo intenzivního předepisování farmaceutik, milí lékaři?) Před sebou máte tedy soubor nejpřirozenější a zcela neškodné terapie.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: VÍME CO JÍME | Komentářů: 0

DOMÁCÍ CELOZRNNÉ TĚSTOVINY

1. 5. 2014

pasta-3027857_960_720.jpgCelozrnné těstoviny mají mnohem vyšší obsah vlákniny, vitaminů skupiny B a minerálních látek (železo, hořčík)Jak název napovídá, jsou vyrobeny z celozrnné mouky, která vzniká pomletím celého zrna obilí včetně slupky (tak zvaných otrub) a klíčku. Celozrnné těstoviny jsou proto výživově hodnotnější než klasické těstoviny z mouky bílé.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: VÍME CO JÍME | Komentářů: 0

KURKUMIN

1. 5. 2014

spices-2613032_960_720.jpgSoučasná databáze vědecké literatury PubMed nabízí o kurkuminu na 4500 článků. Přinášejí přesvědčivé doklady o protizánětlivém, protirakovinném a antioxidačním působení kurkuminu. Dokazují, že kurkumin má významné neuroprotektivní účinky. Mnoho studií bylo provedeno za použití laboratorních zvířat na modelech lidských nemocí, jako jsou ateroskleróza, diabetes, respirační, jaterní, střevní, oční a neurologické poruchy.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: VÍME CO JÍME | Komentářů: 0

SOUBOJ MÁSLA A MARGARÍNU VYHRÁLO MÁSLO

1. 4. 2014

breakfast-1242529_960_720.jpgByl to vytrvalý souboj, na jehož konci měly být obchody plné margarínů. A tradiční máslo by mělo místo už jen v knihách o minulých nezdravých dobách. Jenže taktika Unileveru se nepovedla a nyní soupeření končí přesně naopak.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: VÍME CO JÍME | Komentářů: 0

DOMÁCÍ MANDLOVÉ MLÉKO

1. 4. 2014

glass-1587258_960_720.jpgMandlové mléko je velmi snadná záležitost. Potřebujete k jeho výrobě jen natural neloupané a nepražené mandle, vodu a mixér. To zní dobře, nemyslíte?

 
Celý příspěvek
| Rubrika: VÍME CO JÍME | Komentářů: 0

FITNESS DORTÍK

1. 4. 2014

 christmas-cookies-266433_960_720.jpgMám pro vás recept na VÝBORNÝ VEGANSKÝ FITNESS DORTÍK.. DOPORUČUJI.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: VÍME CO JÍME | Komentářů: 0

DOMÁCÍ MAKOVÉ MLÉKO

1. 3. 2014

milk-1769136_960_720.jpgMým novým objevem ze světa máku je makové mléko. Vyzkoušela jsem ho,  podle lidové pověsti prý přivolává krásné sny.. MAKOVÉ MLÉKO je jedním z nejlepších přírodních zdrojů vápníku a hořčíku. Mák obsahuje v 80g doporučenou denní dávku vápníku a hořčíku v ideálním poměru. Je v něm 12x více vápníku, než v mléce kravském. Mák je vysoce zásaditý, takže pomáhá při překyselení organismu.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: VÍME CO JÍME | Komentářů: 0

ROBI NA SMETANĚ SE ZELENINOU

1. 3. 2014

soybean-1483811_960_720.jpgRostlinná bilkovina, neboli maso ROBI - je na rozdíl od sójového masa, kde jsou základem bílkoviny z luštěnin, vyráběno ze směsí rostlinných bílkovin, především pšeničných a rýžových bílkovin, pšeničných klíčků a červené řepy. Tato směs je tepelně upravována a proto obsahuje pouze minimální množství mikroorganismů. Neobsahuje žádné živočišné bílkoviny, cholesterol, sóju ani syntetická barviva a konzervanty! 

 
Celý příspěvek
| Rubrika: VÍME CO JÍME | Komentářů: 0

ZAHŘÍVACÍ ČAJ NA NACHLAZENÍ

15. 2. 2014

teacup-2792745_960_720.jpgChřipkové období ještě stále trvá a tak se ZAHŘÍVACÍ NÁPOJ může hodit. Existuje mnoho receptů na tyto čaje,  ale kombinace s jablky mi přišla chuťově velice příjemná a jelikož výsledkem je nejen horký nápoj, ale i pikantní uvařená jablka, zvu vás k vyzkoušení.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: VÍME CO JÍME | Komentářů: 0

NAUČTE SE JÍST ZDRAVĚ

1. 2. 2014

food-1050813_960_720.jpg Někdy se až moc soustředíme na to, co jíme, a zapomínáme, co bychom jíst mohli. Podstata zdravé výživy je hlavně pestrost a vyváženost, která organismu dodá potřebné výživné látky. Nebojte se proto experimentovat a minimálně jednou týdně zařaďte do svého jídelníčku nějakou novinku.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: VÍME CO JÍME | Komentářů: 0

PAŽITKA

1. 2. 2014

food-3035389_960_720.jpgVyužívá se nejen jako koření,ale také jako léčivá bylina. Konzumace, zejména čerstvě natrhané pažitky přispívá k lepšímu zdraví, obsahuje vápník, draslík, železo a vitamín C. Další důležitou složkou je karoten a éterické oleje. Podporuje zažívání a chuť k jídlu, dokonce i snižuje krevní tlak. Má blahodárné účinky na ledviny.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: VÍME CO JÍME | Komentářů: 0