Jdi na obsah Jdi na menu

STŘEDOMOŘSKÁ KUCHYNĚ

1. 10. 2013

MŮJ STYL JE ZDRAVÁ (nikoli dietní) STŘEDOMOŘSKÁ KUCHYNĚ.. základem  je tmavý či celozrnný chléb, obiloviny, těstoviny, luštěniny, ořechy a zelenina. Zelenina se konzumuje v co největší míře čerstvá. Z masa především ryby.  Z mléčných produktů dávají obyvatelé Středozemí přednost sýrům a přírodním jogurtům. Jogurty také dávají do salátů, kde je sýr rovněž velmi důležitou ingrediencí.

 

A jaký dezert by vám kolem pobřeží Středozemního moře dali nejčastěji? Nečekejte žádný těžký a tučný zákusek. Pravděpodobně dostanete čerstvé nebo zapečené ovoce.

Středozemní kuchyně používá různé druhy čerstvých i sušených bylinek, papriky, česneku a různých dalších druhů koření - všechny tyto pochutiny nádherně provoní a dochutí jídlo, ale také napomáhají látkové výměně a ulehčují trávení.

Zapomenout nesmíme ani na víno, které je zakázáno v celé řadě léčebných i redukčních diet. Avšak ve středomořské dietě zakázáno není, naopak je zde vítané, což koneckonců nezpochybňují ani lékaři, podle kterých sklenice vína denně zlepšuje hladinu tuků v krvi.

 

Obyvatelé zemí kolem Středozemního moře jsou známí svým nezdolným temperamentem a láskou k životu, ale především pevným zdravím. Lidé z této prosluněné části zeměkoule žijí až o desítky let déle než obyvatelé střední Evropy, a kardiovaskulární onemocnění je postihují dokonce o polovinu méně.

 

Výhody středomořské diety

·                     Umožňuje chutné a pestré stravování.

·                     Prakticky neobsahuje potraviny, které by byly špatně stravitelné.

·                     Prospívá nejenom zdraví, ale i kráse, protože jídla obsahují velké množství vitaminu E

·                     Není finančně náročnější než běžná jídla české kuchyně.

 

Jak jedí Ti, co upřednostňují středomořskou kuchyni

Na Vašem jídelníčku nesmí chybět

·                     Celozrnné pečivo a těstoviny z tvrdých nebo tmavých druhů mouky.

·                     Zelenina a ovoce, nejlépe čerstvé.

·                     Olivový olej - dopřejte si kvalitní druhy lisované za studena, takzvané panenské.

·                     Ryby a mořské plody. Můžete je jíst i jako hlavní jídlo a také dávat do salátů nebo omáček.

·                     Luštěniny, jako například hrách, fazole, čočka. Nic se nestane, když tuto typickou trojku luštěnin doplníte o další druhy.

·                     Víno, ale jenom umírněně, protože stačí sklenka denně. Vybírejte si suché nebo stolní druhy vín, které obsahují minimum cukru.

·                     Dezert v podobě čerstvého ovoce.

 

Zdroj:

http://www.novesluzby.cz/zdravi-a-zdrava-vyziva.206/stredomorska-kuchyne.20551.html

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář