Jdi na obsah Jdi na menu

POZOR NA POTRAVINY S VĚTŠÍM POČTEM ÉČEK

1. 3. 2011

Pozor na potraviny s větším počtem éček

Obecně lze říci, že bychom si měli dávat pozor na potraviny obsahující větší počet éček. Éčka nahrazují nebo vylepšují přirozené vlastnosti potravin těmi umělými. Veškeré éčka, která se používají, jsou schválená a testovaná, ovšem pravdou je, že jsou povolená i ta, která jsou stále předmětem diskuse. Mezi „problémová“ éčka patří například E102 (tartrazin), E122 (azorubin), E129 (červeň allura), E951 (aspartam), E952 (cyklamáty) aj.

Jak se proti éčkům bránit?

Éčkům se lze bránit jen tak, že dané výrobky nebudete kupovat. Zkuste najít náhradu, která nebude přídatné látky obsahovat.

Nejcitlivější jsou děti a alergici

Nejcitlivěji na éčka reagují alergici, astmatici, nemocní lidé a děti. Nesnášenlivost na určité éčko se zpravidla projeví kopřivkou, astmatem, trávicími problémy a bolestmi hlavy. U dětí jsou také časté případy hyperaktivity a nesoustředěnosti.

Éčka, která prospívají nebo neškodí

Jedná se například o vitaminy C (E300), dále vitaminy B3 (E375) a lecitiny (E322). Strach nemusíte mít ani z plynů jako je kyslík (E948), oxid uhličitý (E290)a dusík (E941).

Nejškodlivější éčka

- E210 až E213, E320, E321 (způsobují podráždění kůže, očí a sliznice)

- E151 (způsobuje alergie)

- E123 (je rakovinotvorné)

- E200 až 203 (vyvolávají kožní záněty)

- E214 až 219 (způsobují kožní záněty a záněty průdušek)

- E220 až 228 (vyvolávají silné alergické reakce)

 

http://ekucharka.net/ecka-v-potravinach

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář