Jdi na obsah Jdi na menu

JSME TO, CO JÍME

"Jsi-li nemocný, změň styl života. Jestliže to nepomohlo, změň stravu!" 

 

u-nas-doma.jpg

U NÁS JE VŽDY NĚCO DOBRÉHO NA STOLE :-)

  

 

 

 

Příspěvky

NAKUPUJTE JÍDLO S ROZMYSLEM

10. 4. 2017

Možná jste v situaci, kdy nemáte peněz nazbyt, což se odráží i na kvalitě nakupovaných potravin. Osobně si myslím, že je to spíše otázkou správně nastavených priorit. 

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

RECEPT NA VÝBORNÉ BAZALKOVÉ PESTO

14. 4. 2016

Jak na VÝTEČNÉ BAZALKOVÉ PESTO, které zůstane stále zelené a nebude ho nikdy dost, se dozvíte právě zde:

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

POZOR NA BABY KAROTKU

8. 4. 2016

Vědě-li jste, že Baby karotka je sice perfektně tvarovaná, oloupaná a bez tvrdého konce. Jde však o zbytky z poškozených, zlomených nebo jinak nevzhledných mrkví. Mrkev, která je upravena do známých tvarů, je pak ponořena do chlórové lázně, aby se očistila a získala zářivě oranžovou barvu.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

RAW PRO ZAČÁTEČNÍKY

1. 4. 2016

Živá strava (v angl. raw food) je plnohodnotný koncept stravování a životní styl, někdy nazývaný také vitariánství. Zjednodušeně řečeno se potraviny konzumují v co nejpřirozenějším, „nejpřírodnějším“ stavu. Jídelníček tvoří ovoce, zelenina, ořechy a semena. Při 100% živé stravě se nepojídají žádné živočišné produkty, je to tedy strava veganská a z velké části i bezlepková. Živá strava (v angl. raw food) je plnohodnotný koncept stravování a životní styl, někdy nazývaný také vitariánství. Zjednodušeně řečeno se potraviny konzumují v co nejpřirozenějším, „nejpřírodnějším“ stavu. Jídelníček tvoří ovoce, zelenina, ořechy a semena. Při 100% živé stravě se nepojídají žádné živočišné produkty, je to tedy strava veganská a z velké části i bezlepková. 

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

MÝTY OKOLO ŘEPKOVÉHO OLEJE

26. 3. 2016

Nejpěstovanější olejnina u nás - řepka olejná - v době svého kvetení nepřehlédnutelná dominanta naší krajiny. U našich západních sousedů nejoblíbenější olej. V českých kuchyních spíše výjimka. O olejích a tucích obecně přetrvává v našem povědomí celá řada mýtů. Pojďme se zaměřit na ty, které nám možná brání ocenit toto naše tekuté zlato.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

BULGUR - dejte mu šanci

1. 3. 2016

0Češi už vzali na milost kuskus i luštěniny, bulgur se však na jídelních stolech stále objevuje spíše sporadicky. Zkuste dát téhle příloze šanci. Bulgur není drahý, není náročný na přípravu a navíc chutná skvěle. 

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

ŠPALDA - budiž pochválena

1. 2. 2016

Mnoho lidí dosud neví, co si představit pod pojmem špalda. Pokud nenavštěvujete prodejny zdravé výživy, možná netušíte, jaký význam ukrývá toto staročeské slovo. Špalda je prastarý nešlechtěný druh pšenice. Je výjimečná svým složením i zajímavou ořechovou chutí. Obsahuje vysoký podíl bílkovin (17 %), kvalitní tuk s vysokým obsahem nenasycených mastných kyselin (2,5 %), sacharidy (68 %), minerály (hořčík, vápník, draslík, fosfor, zinek) a vitamíny především skupiny B. Výrobky ze špaldy: celozrnná mouka, kernotto, bulgur...

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

POHANKA - zapomenutý lék

1. 1. 2016

Pohanka je velice prospěšná lidskému organismu, proto by měla patřit ke stálicím našeho jídelníčku. Je bohatým zdrojem na nejrůznější vitamíny a minerální látky. Nejdůležitější látkou, kterou pohanka obsahuje je rutin, který podporuje vstřebávání vitamínu C. Navíc příznivě působí na cévy a celý cévní systém vůbec. Pohanka je také významná krmná a medonosná rostlina.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 1

ČERNÝ ZÁZRAK - MELASA TŘTINOVÁ

18. 10. 2015

Třtinová melasa je vedlejší produkt z výroby cukru z cukrové třtiny. Je bohatá na vitamíny a minerály. Navíc obsahuje Beta-glukan, to je přírodní látka s významným účinkem na imunitní systém. Stimuluje makrofágy - obranné buňky těla, které pohlcují a ničí infekční organizmy, tělu cizí látky i vlastní zvrhlé nádorové buňky

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

CHIA SEMÍNKA

20. 8. 2015

Chia semínka jsou komplexním zdrojem živin a energie. Pomáhají při cukrovce, hubnutí a celkově podporují zdraví. Rychlá stravitelnost, nízký glykemický index a neutrální chuť dělají ze semínek chia superpotravinu opravdu pro každého.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

MIXTURAM nápad desitiletí

20. 7. 2015

Mixturam jako jediný výrobce v Evropě nabízí možnost namíchat si pro sebe a přímo dle vlastních požadavků potravinový doplněk – směs vitamínů, bylinek, bylinných extraktů a dalších užitečných látek..a také si tobolky s přírodními preparáty podle sebe pojmenovat.Tomuhle tedy říkám NÁPAD DESETILETÍ! Klukům přeji mnoho úspěchů i na celosvětovém trhu..

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

MED PRO KRÁSU I ZDRAVÍ

31. 3. 2015

Med je jednou z nejsilnějších přírodních hydratačních látek. Obsahuje inhibiny, které působí proti růstu bakterií a činí z medu významné antiseptikum. Med aplikovaný na drobné popáleniny, říznutí či odřeniny pomáhá odlučovat odumřelou tkáň. V medu dále nalezneme minerály, vitamíny skupiny B,C,D,E a flavonoidy, které pomáhají chránit pleť před účinkem škodlivých volných radikálů.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

JAK ZESVĚTLIT STAŘECKÉ SKVRNY?

28. 2. 2015

Chcete vypadat lépe? Začněte u své pokožky. Nebudu zde psát o kosmetických produktech, toho je plný internet. Poradím vám spíše to, jak zlepši svou pleť pomocí surovin, které máte běžně doma.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

DO KOUPELE S KONOPNÝM OLEJEM

31. 1. 2015

Mám ráda svou jemnou kůži. I moji partneři si všimli toho, že pokud se dotknou mé jemné pokožky jsou příjemně překvapeni a nejraději by se mě dotýkali dál a dál..bez přestání. A moje tajemství? Pravidelně si do koupele přidávám pár kapek (někdy i větší dávku) konopného oleje. To jsem prostě já, vaše Andy :-)

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

ZELENINA Z MARKETU NENÍ K JÍDLU

1. 1. 2015

Většina zeleniny, která je na pultech supermarketů, pochází z Almerie ve Španělsku. Tato oblast, dříve chudá, je nyní zeleninovou fabrikou Evropy. Vše, co se tu vyrábí, se pro supermarkety rovnou balí a expeduje. Ze satelitu Almerie vypadá, jako bílý flek od moře až k horám. Od hektarů fólií se odráží slunce až oslepuje. Záměrně mluvím o výrobě, protože zdejší zelenina nikdy neviděla půdu, která by jí dala chuť. Rostliny jsou pěstovány na zcela neutrálním vulkanickém substrátu, vodu a hnojivo dostanou hadičkou v odměřeném množství po sepnutí senzoru.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

NA ŠPATNÉ JÍDLO DOJEDEME

1. 12. 2014

 Evropské civilizaci podle prognostiků hrozí v budoucnu zánik v důsledku stárnutí a vymírání populace. Teď k tomu přibude i další důvod. Jsme jediná společnost na světě, která se dobrovolně hodlá otrávit vlastními škodlivými potravinami. Asi je to tím, že nejsme ve starém Římě a nemáme koloseum, abychom šiditele potravin a pančovatele vín předhodili lvům.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

DOMÁCÍ VAŘENÍ PIVA

1. 11. 2014

 Pivo vznikne tak, že ze sladu vyluhované cukry se povaří s chmelem, kvasnice z těchto cukrů vytvoří alkohol a vykvašený nápoj pak ještě několik týdnů zraje. Tedy žádná velká věda, zkuste to také!

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

KOSMETIKA Z KONOPÍ

5. 10. 2014

Olej z konopí buňky vyživuje, energeticky zásobuje, čistí a upravuje jejich hospodaření s vodou. Konopný olej napomáhá odstraňování odumřelých buněk a urychluje zdravé buněčné dělení.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

LEVNÉ NÁJEMNÉ PRO PRODEJ ZDRAVÉHO JÍDLA VE ŠKOLÁCH

5. 10. 2014

Zvýhodněnou sazbu získají ti, kteří budou zajišťovat prodej potravin a nápojů podle doporučení ministerstva zdravotnictví a nabídnou sortiment v souladu se zásadami zdravé výživy,

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

PETRŽEL

1. 9. 2014

Petržel obsahuje velké množství beta karotenu, vitaminy B a C a kyselinu listovou. Významnou účinnou látkou jsou silice, jejichž hlavní součástí je apiol, dále terpeny, felandren, cymol a pinen, z flavonoidů pak apiin a polyacetylen. Petržel je bohatým zdrojem draslíku, vápníku, manganu, železa, hořčíku a chloru. Významnými antioxidanty jsou flavonoid luteolin a organická sloučenina myristicin.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

POKLES KREVNÍHO TLAKU Z JÍDLA

1. 9. 2014

Cítíte někdy po jídle závrať? Pokud ano, můžete trpět tzv. postprandiální hypotenzí, která postihuje až třetinu dospělých mužů a žen. Volně přeloženo to znamená nízký tlak vyskytující se po jídle.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

ZELENÁ ZELENINA ZLEPŠUJE IMUNITU

1. 9. 2014

Zelená zelenina chrání tělo před patogenními bakterie. Přidání listové (tj. zelené) zeleniny do jídelníčku má rozhodující vliv na růst imunitních buněk, které udržují střeva v dobré kondici. mi – takový je závěr australských vědců z Ústavu molekulární imunologie.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

DOMÁCÍ SYREK

1. 8. 2014

 domaci-syr.jpgDoma vyrobený sýr, v minulosti nesměl chybět na žádném stole.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

PROBLEMATIKA RAFINOVANÝCH POTRAVIN

1. 8. 2014

Rafinované potraviny oslabují slinivku, což vede k hypoglykémii. Tento stav nastává ve chvíli, kdy slinivka není schopna udržovat ná­ležitou hladinu krevního cukru. Vysoce zpracované potraviny totiž do krevního řečiště uvolňují cukr mnohem rychleji, než se s ním tělo dokáže vypořádat. Prudké zvýšení hladiny cukru v krvi stimuluje slinivku k intenzivní tvorbě inzulinu, který hladinu krevního cuk­ru prudce srazí. Výsledkem je nedostatek energie, který člověka nutí jist další cukr, aby se hladina krevního cukru znovu zvýšila, a tím se začarovaný kruh uzavírá.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

NEJLEPŠÍ PŘÍRODNÍ VĚC NA SVĚTĚ? VODA!

1. 8. 2014

 Co je ta první věc, kterou ráno spolknete? Pro některé je to káva nebo možná kousek toustu. Někteří lidé dokonce vůbec nejedí snídani, přesto, že bylo dokázáno, že je to nejdůležitější jídlo celého dne. Ovšem tady nebudeme rozebírat zdravé snídaně, to co je důležité, předtím, než vůbec na snídani či kávu či cokoli jiného pomyslíte, je voda. Jako první sáhněte ráno po vodě a vypijte ji hodně.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

JÍDLO MĚNÍ VAŠI OSOBNOST I DNA

1. 7. 2014

Včelí královna i dělnice mají naprosto stejné DNA. Jak to, že je dělnice menší - vlastně "zakrnělá"? Podle DNA by měly být naprosto stejné! Je to tím, že určité soubory genů jsou u ní vypnuté. A víte, co se stane, když včelí královna zahyne? Některá dělnice se začne živit jako královna mateří kasičkou - a promění se v královnu! Co to znamená??? Že jídlo dokáže zapínat a vypínat skupiny genů v naší DNA a může úplně změnit naši osobnost!!!

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

DOMÁCÍ NUGETA

1. 7. 2014

Máte rádi všechny ty čokoládové pomazánky vonící po oříšcích? Jenže vám není jedno, že jsou plné chemie a okolo oříšku jen proletěly? Vyrobte si dokonalou pochoutku doma sami. Jde to a nic na tom není. Co si do ní dáte, to v ní bude.  

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

KOKOSOVÝ OLEJ

1. 7. 2014

 Patří mezi superjídla, jak se říká potravinám s mimořádnými účinky na zdraví. Ale kokosový olej je ještě lepší!

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

PAMPELIŠKA alias SMETANKA LÉKAŘSKÁ

1. 6. 2014

Jak už název napovídá, není to jen obyčejný plevel. Nejenže jsou pampelišky bohaté na vitamíny A, B, C, D a betakaroten, ale i na minerální látky, jako jsou draslík, vápník a železo. Co takhle vyzkoušet domácí pampeliškový sirup? Nejenže plení zahrádky bude příště větší zábava, ale ještě uděláte něco pro své zdraví. Tak hurá do toho!

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

CELOZRNNÝ CHLÉB SE SÝREM A MRKVÍ

1. 6. 2014

 Také si doma s radostí pečete domácí pečivo? Pokud vás tedy už začala nudit obyčejná klasika, přináším zajímavý tip, jak si oživit standardní pečivo a běžný jídelníček.. co takhle celozrnný chléb se sýrem a mrkví.To asi koukáte, co všechno se dá vymyslet.. tak hurá do toho a půl je hotovo.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0