Jdi na obsah Jdi na menu

JSME TO, CO JÍME

"Jsi-li nemocný, změň styl života. Jestliže to nepomohlo, změň stravu!" 

 

u-nas-doma.jpg

U NÁS JE VŽDY NĚCO DOBRÉHO NA STOLE :-)

  

 

 

 

Příspěvky

POMERANČOVÉ ŘEZY

1. 11. 2012

Výborný dezert, který chutná vážně božsky. Vždy, když ho udělám, tak celý pekáč zmizí během jednoho odpoledne. Tenhle úžasný recept mne inspiroval na jedom ženském serveru a od té doby ho moc ráda peču.Postup na jeho přípravu naleznete níže, jde skutečně o famozní záležitost. Dobrou chuť.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

BAMBUSOVÁ MASÁŽ

1. 11. 2012

Bambusová masáž patří k novinkám ve světě wellness a relaxace. Má vynikající uvolňující, zklidňující, reflexní a lymfatické vlastnosti. Funguje podobně jako lymfatická masáž.Je vhodná jak pro muže, zejména pro sportovce neboť stimuluje nervová a svalová vlákna, tak i pro ženy, které uvítají její blahodárný vliv zejména na celulitidu a otoky.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

PŮSTEM KE ZDRAVÍ

1. 11. 2012

Kdo se vědomě postí a jídlo nechá na nějakou chvíli být, dovolí své duši, aby se trochu uvolnila ze sevření těla a byla volnější, více si vědoma sama sebe. Člověk pak pochopí, že méně je více.. osobně si párkrát do roka 1-2 očistné dny s radostí naordinuji. Andy

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 1

ZELNÁ PLACKA

1. 10. 2012

Zelí překrájíme, vmícháme do něj rozehřátý vlahý tuk, vejce, sůl, kmín, mouku a zpracujeme těsto (ještě jsem přidala trochu mléka případně kousky uzeného). Rozetřeme ho do vymazaného pekáčku a upečeme. Po upečení potřeme máslem.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

PÁRKY = KATASTROFA OBSAHUJÍCÍ IZOLAČNÍ PĚNY

1. 10. 2012

I přes neustálé varování odborníků na výživu, že „uzeniny po česku" patří k nejhorším potravinám vůbec,  se lidé v ČR svých zvyků nevzdávají a patří k jejich největším konzumentům na světě. Je to nejspíš i  důvod smutného rekordu ve výskytu rakoviny tlustého střeva. Další výzkumy prokázaly také spojitost uzenin a nádorů močového měchýře a dokonce i plic.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

ŠPENÁTOVÁ POLÉVKA

1. 9. 2012

Cibuli oloupeme, očistíme a nasekáme najemno.V hrnci rozpustíme máslo. Vsypeme cibuli a orestujeme ji. Přidáme mouku, osmahneme ji, promícháme a vše zalijeme vodou. Přivedeme k varu a za neustálého míchání přidáme rozmrzlý špenát. Podle chuti opepříme, osolíme a vaříme asi 10 minut. Poté vlijeme smetanu, necháme přejít varem a odstavíme.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 1

MASOVÁ SMĚS V LILKU

1. 8. 2012

Lilky podélně rozkrojíme a vydlabeme dužninu tak, aby zůstal asi 1 cm silný okraj. Osolíme a necháme vyplakat.V pánvi rozpálíme olej, přidáme mleté maso, osolíme a opékáme. Dužninu z lilků nakrájíme nadrobno a přidáme k masu. Přisypeme koření, které jsme roztloukli v hmoždíři, krájená rajčata, prolisovaný česnek a opepříme. Restujeme asi půl hodiny. Poté osušíme lilky a naplníme je masovou směsí. Vložíme do trouby, rozehřáté na 200°C a pečeme 45 minut. Poté posypeme hrubě nastrouhaným balkánským sýrem a necháme rozpustit.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

SYROVÁ STRAVA

1. 8. 2012

Uvědomuji si, že je stále mnoho lidí (i rodičů), kteří nikdy ani trochu nepřemýšleli o tom co jedí, nemaje k tomu důvod. Různé nemoci, které člověka oslabují často přisuzují poletujícím virům, dědičnému zatížení či nevysvětlitelným příčinám. Faktem je, že i pro naše zdraví resp.stravu platí: "Každý svého štěstí strůjcem". Přestaňte se tedy prosím vymlouvat na vnější vlivy a přeberte zodpovědnost za vlastní (ne)moc...cestou může být i větší podíl konzumované syrové stravy v potravě. Andy

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 1

ZAPEČENÝ LILEK

1. 7. 2012

Lilek nakrájíme na kolečka asi 1 cm silná, naskládáme vedle sebe na lehce pomaštěný pekáč, na každé kolečko položíme kolečko rajčete, osolíme, okořeníme směsí na pizzu nebo provensálským kořením, posypeme strouhaným sýrem. Nejlepší je parmazán, velice pikantní je niva. Dáme zapéci asi na 10 minut. Podáváme s pečivem jako předkrm nebo rychlé pohoštění.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

OTRAVA Z JÍDLA

1. 7. 2012

Selhání ledvin, diabetes, vysoký krevní tlak. Jediná otrava může mít pro vaše zdraví doživotní následky. Nové výzkumy ukazují, že související komplikace se často objeví i po několika letech.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

NEBEZPEČNÉ BAKTERIE V POTRAVINÁCH

1. 7. 2012

K potencionálně nebezpečným potravinám se řadí nedovařená drůbež a maso, nepasterované mléčné výrobky, rýže, která stála příliš dlouho na teple nebo byla nesprávně ohřívána, korýši a měkkýši z neznámých zdrojů, zkažené tučné ryby, vařené masné výrobky, syrová a nedovařená vejce, případně vejce s porušenou skořápkou.Syrová vejce odborníci doporučují nejíst. Vyřadit z jídelníčku vejce naměkko by měli staří a nemocní lidé, děti a těhotné a ženy.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 2

reportáž: TEST MEDŮ DOPADL KATASTROFÁLNĚ

15. 6. 2012

Kupujte med pouze a přímo od včelařů, jedině tak budete mít jistotu kvality a záruku léčivého produktu nikoli jen předraženého sirupu.Je to totiž skandální odhalení. V českých obchodech se prodávají falšované a chemicky dobarvované medy a dokonce i bio medy obsahující pesticidy. To vše odhalily nejnovější testy časopisu dTest.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

OŘÍŠKOVO-OVOCNÝ DORT (nepečený)

1. 6. 2012

Postup oříškový korpus:
ořechy nasekáme nebo rozdrtíme v mixéru spolu s datlemi. Tuto směs ořechů a datlí musíme dostatečně homogenizovat (pomůže i med). Vytvořenou směsí uděláme na talíři korpus.
Ovocný krém vytvoříme: vybrané ovoce, avokádo, pomerančovou šťávu s kapkami citrónu rozmixujeme v mixéru a následně rozetřeme na již hotový základ. Ozdobíme dalším ovocem a necháme vychladit.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

TĚSTOVINY S BROKOLICÍ A KUŘECÍMI PRSÍČKY

1. 5. 2012

POSTUP: Kuřecí maso nakrájíme na kousky a zprudka opečeme na rozpáleném oleji, mezitím si dáme vařit těstoviny a brokolici dáme vařit nad páru. Po uvaření všech surovin smícháme společně s jogurtem a můžeme podávat.  Dětičky tuto zdravou dobrotu jistě uvítají.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

POLÉVKA KVĚTÁKOVÁ S KUSKUSEM

1. 4. 2012

Postup: Květákové růžičky vaříme zrhuba 12min.ve vodě, přidáme zeleninový bujon, přidáme kuskus a vaříme dalších 8 min., přidáme ostatní suroviny, dochutíme, povaříme, odstavíme

Pokud je polévka hustší konzistence a my chceme řidší přidáme převařenou vodu a dochutíme.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

ČERVENÁ ČOČKA PO BULHARSKU

1. 3. 2012

Postup: Cibuli, rajčata a papriku pokrájíme a dusíme na oleji asi 5 min., ochutíme, zalijeme vodou a přidáme červenou čočku - vaříme asi 12min.(do rozvaření čočky) v sojovém mléku rozmícháme mouku a vmícháme ji do směsy, za občasného míchání na slabém ohni dochutíme (bujon,koření atd.)necháme ještě 5min.vařit, v případě potřeby dochutíme solí. Lze podávat s karbanátkem, opečeným tofu či chlebem.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

FARMÁŘSKÉ PRODEJNY - ČESKÝ GRUNT

15. 2. 2012

Český grunt je síť malých prodejen potravin (kamenná alternativa farmářským trhům), kde se zaměřují na striktní výběr kvalitních potravin od středních a malých výrobců a farmářů. Můžete si zde zakoupit výhradně české produkty z ekologických farem a alternativních zemědělců.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

ZAPEČENÉ TĚSTOVINY S CIZRNOU A ZELENINOU

1. 2. 2012

Postup: Na oleji osmažíme cibulku, ochutíme česnekem, zalijeme vodou, přidáme bujon i těstoviny, vaříme do změknutí těstovin, přidáme mraženou zeleninu, přidáme již uvařenou cizrnu a necháme projít varem. Vkládáme do dobře promaštěného pekáče, pokapeme sojovou omáčkou a na závěr zalijeme směsí smetany a vajíček. Zapékáme 15-20min.Podáváme se zeleninovým salátem.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

NEBEZPEČNÉ OTRAVY Z POTRAVIN -úvodník

1. 2. 2012

Každá látka (včetně destilované vody) v přílišném nadbytku je jedovatá. např. smrtelná dávka soli kuchyňské je 200-280 g. Je tedy toxičtější než alkohol (naštěstí však méně chutná).

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

SLUNEČNICOVÝ NEBO ŘEPKOVÝ OLEJ?

1. 2. 2012

Celá léta jste utráceli za drahé slunečnicové a olivové oleje a utěšovali se, že to děláte pro své zdraví? Byla to chyba! Podle nejnovějších vědeckých výzkumů a závěrů odborníků na výživu se novým králem olejů stává ten nejlevnější a u nás nejdostupnější - řepkový olej!

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 8

ZIMNÍ SALÁT - DOBRÝ ZAČÁTEK

15. 1. 2012

Hubnout neznamená hladovět. Se zimními zeleninovými saláty se dá najíst dosyta a bez nadměrného příjmu tuku i energie. A protože se jí také očima, jejich barevná struktura uspokojí i tento požadavek.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

KUSKUSOVÉ KOLÁČKY S ROZINKAMI

1. 1. 2012

Postup: Do vroucí směsy vody a mléka přidáme všechny suroviny (část nasekaných ořechů si ponecháme na posyp) a vaříme zhruba 12min. na hustou kaši. Po odstavení a částečném vychladnutí klademe kopečky na vymaštěný plech, trošku je pomačkáme  a posypeme zbylou směsí nasekaných ořechů.Pečeme vy vyhřáté troubě zhruba 15min.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

MARGARÍN NEBO MÁSLO?

1. 1. 2012

Určitě jste mockrát slyšeli, že margarín je zdravější a méně kalorický než máslo. Obojí je nesprávné. Sto gramů margarínu obsahuje přibližně stejně kalorií jako máslo. A provedené studie neprokázaly, že margarín významně ovlivňuje množství cholesterolu v krvi. Ani že lidé, kteří konzumují výhradně rostlinné tuky, mají riziko srdečního infarktu nižší, naopak v některých případech jsou k infarktu náchylnější. Vymažte ze své hlavy, že máslo je zdraví nebezpečné, ono totiž vše závisí na míře s jakou co konzumujete.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

BÍLÉ NEBO TMAVÉ PEČIVO?

1. 12. 2011

Nezaměňujte cereální (celozrnné) tmavé pečivo s běžnými pekařskými výrobky tmavé barvy - ve skutečnosti se jedná o bílé pečivo dobarvené karamelem. Celozrnné produkty mají také ve srovnání s bílým pečivem mnohem nižší glykemický index (nezpůsobují výkyvy hladiny krevního cukru a déle se tráví). Energetická hodnota bílého a celozrnného pečiva je téměř stejná. Výživová hodnota je ale vyšší u pečiva celozrnného.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

TEST KEČUPŮ DOPADL KATASTROFÁLNĚ

1. 11. 2011

Časopis dTest provedl test 22 kečupů nabízených v tuzemských obchodech a výsledek skončil žalostně. Ve všech testovaných výrobcích byla zjištěna přítomnost až osmi druhů mykotoxinů a u některých byly navíc objeveny i pesticidy.Všechny byly vyrobeny z nahnilých či plesnivých rajčat.. aneb dáváte kečup svému dítěti? U mne tuto potravinu v lednici již roky nenajdete.Andy

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

JAK SE JÍ DNES V ČESKU?

1. 4. 2011

Apetit Čechů se značně mění. Dopřáváme si téměř trojnásobně víc masa než lidé před šedesáti lety. Roste obliba drůbežího, mléko už moc nekupujeme, ale holdujeme sýrům, vínu a limonádám. Chleba jíme o polovinu méně, v pití piva ale nepolevujeme.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

POZOR NA POTRAVINY S VĚTŠÍM POČTEM ÉČEK

1. 3. 2011

Obecně lze říci, že bychom si měli dávat pozor na potraviny obsahující větší počet éček. Éčka nahrazují nebo vylepšují přirozené vlastnosti potravin těmi umělými. Veškeré éčka, která se používají, jsou schválená a testovaná, ovšem pravdou je, že jsou povolená i ta, která jsou stále předmětem diskuse.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0