Jdi na obsah Jdi na menu

JSME TO, CO JÍME

"Jsi-li nemocný, změň styl života. Jestliže to nepomohlo, změň stravu!" 

 

u-nas-doma.jpg

U NÁS JE VŽDY NĚCO DOBRÉHO NA STOLE :-)

  

 

 

 

Příspěvky

ZELENÁ KÁVA

1. 5. 2013

Zelená káva obsahuje cenné fenoly, rostlinné látky, které jsou pro váš organizmus nesmírně důležité. Fenoly mají vliv na váš krevní oběh, činnost srdce, cévní oběh a správné trávení. Najcennejší je ale kyselina chlorogenová. Čím je káva kvalitnejší, tím vyšší je v ní podíl této kyseliny. Tradiční káva obsahuje 3 – 6% této kyseliny, zatímco zelená káva 39%.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 1

MANGAN - MANGANUM (Mn)

1. 5. 2013

Mangan je nezbytnou součástí mnoha enzymů – bílkovin řídících chemické reakce v našem těle. Zasahuje do přeměny cukrů, cholesterolu, hormonů štítné žlázy i pohlavních hormonů. Při jeho nedostatku můžeme pocítit problémy právě na těchto úrovních.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

UPILA SE K SMRTI COCA COLOU

1. 4. 2013

Vyšetřování smrti třicetileté Natashi Harrisové z Nového Zélandu potvrdilo, že jedním z faktorů úmrtí byla její závislost na pití Coca-Coly. Podle koronera žena zemřela v roce 2010 na selhání srdce, které bylo způsobeno také nadměrnými dávkami kofeinu. Další články k tématu: Partnerka zemřela na předávkování Coca-Colou, viní Novozélanďan firmu.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

POHYB NA ČERSTVÉM VZDUCHU JE K NEZAPLACENÍ

1. 4. 2013

 Dopřávejte si hodně procházek do přírody, po horách a vůbec pohybu na čerstvém, čistém vzduchu – tomu se máloco vyrovná. Cykloturistika a lehké sporty jsou také velmi prospěšné. Těm opravdu fyzicky náročným sportovním disciplínám, neřku-li vrcholovému sportu nebo dokonce kulturistice, se ale raději vyhněte – vybírají si vysokou daň na zdraví a při časté nadměrné zátěži také tělo přichází o vzácné látkové rezervy. Naopak bez obav se můžete věnovat saunování i otužování, což je nejlepší přirozená prevence proti chřipce i nachlazení.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

POLENTA

1. 4. 2013

Na výrobu polenty je třeba: 400 g kukuřičné mouky, 1,5 l vody, 1 lžíce soli. Vše dáme do mísy a asi 30 minut mícháme do zhoustnutí. Můžeme také přidat sýr. Důležité je dobře ji osolit, protože chuť samotné kukuřičné mouky není pro Čecha moc obvyklá. Výborná je také např. s česnekem nebo pórkem, hodí se i jako příloha k masu (podobně jako bramborová kaše).

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

VÝŽIVA (DIETA) PŘI KRÁTKÉM STŘEVU

1. 4. 2013

Při úrazech a operacích někdy dochází k takové ztrátě (zkrácení) tenkého střeva, že není schopno plnit své funkce. Potrava prochází zbývající částí střeva rychle a nestačí se strávit, natož vstřebat.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

MĚĎ - CUPRUM (Cu)

1. 4. 2013

Měď (podobně jako zinek) patří mezi prvky s významným vlivem na živý organizmus, vyskytuje se v řadě enzymaických cyklů nezbytných pro správnou funkci životních pochodů a její přítomnost v potravě ovlivňuje zdravotní stav organizmu. Tyto enzymy například ovlivňujímeaolismu sacharidů v organizmu, ovlivňují vytváření kosní hmoty a krvetvorbu, ovlivňují i fungování nervového sysému. Na nižší organismy však působí jako silný jed. (mmj. směs mědi a zinku = mosaz)

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

LICHOŘEŘIŠNICE VĚTŠÍ

1. 4. 2013

Lichořeřišnice působí především antibioticky. Likviduje streptokoky, stafylokoky, proteus vulgaris, escherichia coli, salmonely a další druhy bakterií. Účinek se projevuje při zánětech močových cest, chřipkách, dýchacích potížích atd. Tato léčivka je rovněž výborným prostředkem proti vypadávání vlasů a pro podporu jejich růstu.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

STŘEVNÍ ZÁNĚTY A VÝŽIVA

1. 3. 2013

Chronické i akutní střevní záněty jsou onemocnění, která vyžadují vždy také dietní léčbu. Důležité je zvýšení přívodu přirozených živin v celé dostupné šíři. Jakmile to stav pacienta dovolí, je vhodné omezit nepodstatné dietní restrikce a řídit se individuální snášenlivostí pacienta. Také lákavá úprava stravy povzbuzující ke konzumaci je vhodná vzhledem k přítomnému nechutenství a strachu (bolesti břicha, průjmy) pacienta jíst.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

JOD - IODUM (I)

1. 3. 2013

Jód je v našem těle nezbytně důležitý pro správnou funkci štítné žlázy. Štítná žláza produkuje hormony, které zajišťují funkci celého metabolismu. Jeho dlouhodobý nedostatek tak může vést až k onemocnění štítné žlázy. Toto onemocnění je léčeno tak, že se do těla aplikuje radioaktivní jód. Při správné životosprávě a správné stravě je možné tomuto onemocnění i celé řadě dalších komplikací spojených s nedostatkem tohoto prvku účinně předcházet.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

KOTVIČNÍK ZEMNÍ

1. 3. 2013

V poslední době vyvolal velikou vlnu zájmu o Kotvičník zemní fakt, že mezi jeho hlavní účinky patří schopnost zvýšit u mužů hladinu testosteronu až o 30%, u žen naopak podstatně zvyšuje hladinu estrogenů.Kotvičník zemní také patří mezi jeden z nejefektivnějších prostředků zvyšujících potenci, vhodný při mužské neplodnosti, hypertrofii prostaty a léčbě zvýšeného obsahu cholesterolu.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

DOMÁCÍ SÝR

1. 3. 2013

Sýry se kdysi běžně připravovaly doma, dnes přibývá lidí, kteří si čas od času obohatí jídelníček vlastnoručním výrobkem. Zkusíte to také? Pro začátek si připravte jednoduchý čerstvý sýr, poté si troufněte na složitější.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

NA CO NEZAPOMENOUT V DĚTSKÉM JÍDELNÍČKU?

1. 3. 2013

Nejnovější průzkum realizovaný v srpnu letošního roku ukázal, že jen 35 % českých žen ví, co jsou esenciální mastné kyseliny, jejichž funkce je nepostradatelná pro vývoj centrální nervové soustavy, imunitního systému a prevenci kardiovaskulárních onemocnění.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

SELEN - SELENIUM (Se)

1. 2. 2013

Selen se významně podílí na očištění organismu od volných kyslíkových radikálů, které vznikají při kouření, pití alkoholu nebo intenzívní fyzická zátěži. Stopové množství selenu se vyskytuje v kuchyňské soli; v mořských rybách, krabech a humrech; v ledvinách, játrech a srdci; ve vaječném žloutku, v droždí, houbách, česneku, paraořechách a obilninách (zvláště v kukuřici)

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

KOBYLÍ MLÉKO

1. 2. 2013

Kobylí mléko je přírodním zdrojem látek s harmonizačními a regeneračními účinky. Díky vysokému obsahu imunoglobulinů, lysozymu, specifických proteinů, vitamínů a minerálních látek posiluje především obranyschopnost organismu. Proteiny kobylího mléka (albuminy, globuliny, imunoglobuliny, lysozym a aglutiny) mají výrazné bakteriostatické účinky a mobilizují obranyschopnost organismu.

Složení kobylího mléka je velice odlišné od složení mléka kravského, je však velmi podobné lidskému mateřskému mléku. Jeho podobnost je nejvýznamnější v obsahu IgA (specifickém imunogloubulinu) a lysozymu, látek důležitých pro správnou funkci vlastních obranných mechanismů organismu. Kobylí mléko obsahuje také vysoké množství esenciálních mastných kyselin - kyseliny linolové, linolenové a arachidonové, které zvyšují odolnost organismu proti infekcím.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

ALZHEIMEROVA CHOROBA SOUVISÍ SE STRAVOU

1. 2. 2013

To, co jíme (a nejen to), může zabíjet náš mozek. Podle nejnovějších studií nebezpečná Alzheimerova nemoc, devastující postupně lidský mozek, je fakticky metabolickou chorobou, způsobenou nezdravým stylem stravování.  Experti se přiklánějí k verzi, že za ničivou nemocí je chybná odpověď mozku na inzulín.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

DOMÁCÍ HOUSTIČKY

1. 2. 2013

Domácí houstičky, které vydrží dlouho vláčné..

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

NADVÁHA JAKO DŮVOD K ROZCHODU

1. 2. 2013

Nadváha může skutečně vést až k rozpadu vztahu. A to hned z několika důvodů.Předně kilogramy navíc jednoho z partnerů mohou zcela změnit jeho estetickou přitažlivost. Partneři však mohou negativně vnímat i další doprovodné projevy kilogramů navíc. Například zvýšené pocení, změna vůně, ale i vnímání obézního člověka společností.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

JAK NATO, ABY DĚTI CHTĚLY JÍST ZDRAVĚ

1. 2. 2013

Všichni chceme pro své děti to nejlepší, jak to ale udělat, když si vaše dítko postaví hlavu? Jak děti naučit jíst zdravě a předejít tak nadváze a dalším komplikacím?

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

NEDOSTATEK SLUNEČNÍHO SVITU OVLIVŇUJE RAKOVINU

1. 2. 2013

Dvěma nejvýznamnějším rakovinným zabijákům Čechů, kolorektálnímu karcinomu a rakovině plic, zřejmě výrazně napomáhá dlouhodobý nedostatek vitamínu D, ten může v české populaci často chybět. Vytváří se totiž v těle pomocí slunečního záření, ale toho bývá v našem podnebném pásmu zvlášť v některých letech nedostatek.  Své způsobilo také strašení před v důsledku opalování takže někteří lidé se na slunečním světle vlastně vůbec nevyskytují.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 1

ZINEK - ZINCUM (Zn)

1. 1. 2013

Zinek spolu s chromem umocňuje působení inzulínu, jeho nedostatek vede k vývojovým vadám, nechutenství a k narušení imunitního systému. Je obsažen v mase a rybách, také v obilovinách a mléčných výrobcích. Denní potřebná dávka zinku je 4 až 8 mg.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

VÝŽIVA DIABETIKŮ

1. 1. 2013

Cukrovka (diabetes mellitus) je v posledních letech výrazně rostoucím celospolečenským problémem, hlavně ve vyspělých zemích. V ČR trpí cukrovkou asi 750 000 pacientů (což je každý 13!) a nárůst cukrovky 2. typu vede k její označení za epidemii.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

DOMÁCÍ CHLÉB

1. 1. 2013

Domácí chléb připravíme z mouky pšeničné smíchané s žitnou, celozrnnou, pohankovou, kukuřičnou apod., kvásku, vlažné vody a soli. Druhý druh mouky lze nahradit vařeným strouhaným bramborem. Směs zpracujeme na tuhé těsto. Na vále vyválíme šišky, které necháme dokynout na vále a před pečením potřeme povrch slanou vodou. Nejprve pečeme zprudka, poté opět potřeme slanou vodou a zmírníme teplotu trouby. Upečený chléb necháme vychladnout na mřížce.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

TŘEZALKOVÝ OLEJ

1. 1. 2013

Třezalkový olej se využívá pro své čistící, antiseptické a protizánětlivé účinky. Je vhodný pro ošetření spálené pokožky po nadměrném slunění, k ošetření naraženin, zanícených ran a pohmoždenin, uvolňuje svalové a energetické blokády. Má povzbuzující účinky při depresích a nervových potížích a používá se jako podpůrný prostředek při hormonální nerovnováze a snížené vitalitě.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

ŽELEZO -FERUM (Fe)

1. 12. 2012

Železo se podílí především na přenosu kyslíku a elektronů, tedy oxidačně-redukčních procesech v organismu. Mezi železa patří anemie (chudokrevnost), narušená funkce termoregulace a imunitního projevy nedostatku systému a únava. Hlavními zdroji železa je maso a drůbeží a rybí výrobky a vnitřnosti, ořechy a luštěniny. Denní doporučená dávka pro muže je 10 mg, pro ženy ve fertilním věku 15 mg (ztráty menstruací). Při nadměrných dávkách, hrozí otravy železem: krvavé průjmy, zvracení, genetické poruchy.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

VÝŽIVA SENIORŮ

1. 12. 2012

Výživa seniorů se vyznačuje řadou zvláštností, které souvisí se zdravotním stavem starších lidí.  Její důležitost by si měl uvědomit každý, kdo přichází se starším člověkem do styku – zdravotník, sociální pracovník i příbuzný.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

DOMÁCÍ MÁSLO

1. 12. 2012

Základem přípravy domácího másla je čerstvé mléko od kravičky. To se dá sehnat tzv. prodejem ze dvora.  Mléko naleji do krajáče a dám do chladna. V dnešní době vymoženosti ledniček je to bez problémů. Vy, kteří nemáte přístup k mléku přímo od kravičky, nemusíte zoufat, že si nemůžete udělat svoje domácí máslo. Stačí, když si koupíte potřebný počet krabiček smetan s vysokou tučností  - 33%. Pozor, smetana nesmí projít stabilizací.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

ČOKOLÁDOVÁ MASÁŽ

1. 12. 2012

Čokoládová relaxační masáž je luxusní procedura, která dokonale uvolní namožené svalstvo, zregeneruje pokožku a navodí pocit štěstí.Čokoláda obsahuje mnoho důležitých prvků potřebných pro lidský organizmus, ke kterým mimo jiné patří vitamíny, aminokyseliny, minerály a antioxidanty.Čokoládová masáž je procedura výborná na vyhlazení a zkrášlení pokožky, celulitidy, získání dobré nálady, odplavení toxických látek a uvolnění ztuhlých svalů.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

IMUNITNÍ SYSTÉM A STÁRNUTÍ

1. 12. 2012

Čím je člověk starší, tím více má tendenci přibývat na váze. Ztrácí apetit, jeho energie klesá, stejně tak jeho schopnost obrany vůči infekcím; endokrinní systém přestává být funkční, ( např. zhoršený metabolizmus cukrů, snížená tvorba hormonů štítné žlázy-atd.), klinicky nebo subklinicky se objevují artrotické potíže, svalová atrofie a tendence ke zlomeninám kostí; člověk se trápí dušností, srdečními arytmiemi a jinými kardiovaskulárními problémy; trpí chronickou zácpou, chudokrevností, problémy močového traktu, které mohou vrcholit až ledvinovým selháním; provází jej výpadky paměti, deprese, pomatení mysli a jiné duševní poruchy.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

KALOBA

3. 11. 2012

Kaloba® je účinný rostlinný lék s unikátním složením. Obsahuje speciální extrakt EPs® 7630 z kořene jihoafrické pelargónie Pelargonium sidoides.

Přípravek se užívá na zmírnění příznaků při akutních onemocněních dýchacích cest. Bez porady s lékařem může být přípravek užíván dospělým nebo podáván dětem od 1 roku při akutních onemocněních dýchacích cest (jako např.akutní zánět průdušek), které se na počátku projevují kašlem nebo rýmou, případně bolestí a škrábáním v krku.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0