Jdi na obsah Jdi na menu

JSME TO, CO JÍME

"Jsi-li nemocný, změň styl života. Jestliže to nepomohlo, změň stravu!" 

 

u-nas-doma.jpg

U NÁS JE VŽDY NĚCO DOBRÉHO NA STOLE :-)

  

 

 

 

Příspěvky

KVĚTÁKOVÝ MOZEČEK S JÁHLAMI

1. 11. 2013

 Květáková jídla mám moc ráda, takže přidávám jeden zajímavý tip na výbornou dobrotu.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

VĚDOMÉ VAŘENÍ

1. 11. 2013

Kuchařka Víme, co jíme - Vědomé vaření chce čtenářům ukázat, jak můžeme šetřit peníze, své zdraví i přírodu tím, že maximálně využijeme navařené suroviny. Zaměřuje se hlavně na obiloviny. 

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

GINKO BILOBA

1. 11. 2013

Ginko biloba patří mezi nejstarší rostliny na naší planetě.  Tento strom se totiž vyznačuje mimořádnou odolností vůči klimatickým změnám a přírodním živlům, včetně ohně, několik z nich přežilo i nedaleký výbuch atomových bomb v Japonsku.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

CARPACCIO Z ČERVENÉ ŘEPY

23. 10. 2013

repovy-karpaco.jpg

Využijte sezonu a vychutnejte si červenou řepu v nejlepší kondici a zasyrova. Marinováním plátky řepy krásně zkřehnou a vsáknou další chutě. Za pár korun tak vytvoříte luxusní předkrm. My jsme si výbroně pochutnali..doporučuji!

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

SVAČINKA "PO NĚMECKU"

16. 10. 2013

svacinka-po-nemecku.jpg

Inspirace na svačinku.. takhle jsem zpestřila náš dnešní volný den, svačíme "poněmecku" alias krevetky v jogurtu, kozí sýr, uzený losos, nakládaná sušená rajčátka se zeleninou a bagetkou s bylinkovým máslem, jako drink šťáva z červené řepy.. vše při zapálené svíčce..  S ÚSMĚVEM ZDRAVÍ ANDY

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

LIŠEJNÍK ISLANDSKÝ

1. 10. 2013

 Pukléřka islandská, jak se islandskému lišejníku říká mezi odborníky, má pověst přírodního antibiotika. Někteří z nich mu dokonce říkají přírodní penicilín.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

STŘEDOMOŘSKÁ KUCHYNĚ

1. 10. 2013

Obyvatelé zemí kolem Středozemního moře jsou známí svým nezdolným temperamentem a láskou k životu, ale především pevným zdravím. Lidé z této prosluněné části zeměkoule žijí až o desítky let déle než obyvatelé střední Evropy, a kardiovaskulární onemocnění je postihují dokonce o polovinu méně.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

SNIŽTE SVOU HLADINU CHOLESTEROLU

1. 10. 2013

 SNÍŽIT SVOU HLADINU CHOLESTEROLU O 10% = snížení rizika, že vás potká infarkt ve čtyřiceti o celých 50%! Doporučená celková hladina cholesterolu v těle je méně než 5,6 milmol./l krve. Optimum je okolo 5 milmol/l.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

ANGLICKÝ ROASTBEEF

1. 10. 2013

 Ohromte své hosty, upečte jim roastbeef. Já totiž ANGLICKÝ ROASTBEEF opravdu zbožňuji a tak jsem se pustila do přípravy a zkusila něco,  čeho jsem se až doposud trošku (ale zbytečně) obávala.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

SOJA PRO A PROTI

1. 9. 2013

 Potravina budoucnosti. Tak se o sóje psalo někdy před dvaceti lety, když Češi tuto luštěninu znovobjevili. Tehdy se o ní mluvilo v superlativech coby o ideální náhražce masa, prevenci proti rakovině a vůbec jídle, které je ideální a zdravé a působí prakticky jako prevence všech civilizačních chorob. V poslední době se však čím dál víc objevují články a názory, že to s tou „zdravostí“ sóji nebude až tak žhavé. Ba spíš naopak.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

SOJA NENÍ ZDRAVÁ POTRAVINA

1. 9. 2013

Během několika posledních let byla soja ceněna jako potravina se zázračnými účinky na zdraví. Ale opak je pravdou. Sója může způsobovat leukémii, různé formy rakoviny, diabetu 1.typu, onemocnění štítné žlázy i erektivní dysfunkce.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

VLÁKNINOVÁ HITPARÁDA

1. 9. 2013

Už asi tisíckrát jste slyšeli, že potřebujete vlákninu.. kde ji ale hledat? Tady je žebříček top potravin (čísla v závorce udávají obsah vlákniny v gramech na 100g potraviny). Denně člověk potřebuje zhruba 25-30 g vlákniny (průměrná spotřeba v Čechách je přibližně jen 10g-15g na osobu a den)

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

RAJČATOVÝ SALÁT S KŘENEM

1. 9. 2013

Křen má velmi vysoký obsah vitamínu C (prý mnohem více než citrusové plody), takže se dříve používal proti kurdějím. Dále obsahuje vitamíny skupiny B, vitamín E, provitamín A, železo, vápník,  hořčík, sodík, fosfor, síru a draslík. Při strouhání a krájení se z křenu uvolňují látky s antibiotickým účinkem.Proto je výborným lékem..

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

DOMÁCÍ OVOCNÉ NANUKY

14. 8. 2013

Ke zmražení jsou nejvhodnější plody, jako je rybíz, jahody, maliny, borůvky ostružiny, eventuálně ještě meruňky, ale ty by měly být vypeckované. Broskve příliš vhodné k mražení nejsou. Ideální je z meruněk, broskví nebo slivek vyrobit dřeň a tu zmrazit namísto mražení celého ovoce. 

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

KŘEN - ÚČINNÝ LÉK

1. 8. 2013

Výtažky z kořene křenu působí proti bakteriích, virům, plísním a mají charakter desinfekčního prostředku. Kořen křenu obsahuje především velké množství vitamínu C, mnohem více než citrusové plody. Dále vitamín E, vitamíny skupiny B a provitamín A. Zahrnuje také hodně minerálních látek, především hořčíku a vápníku, dále draslík, železo, fosfor a také síru a sodík. 

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

UZENÉ TOFU S KUKUŘICÍ A RÝŽÍ

1. 8. 2013

Potřebujeme:

1 uzené tofu, 1 cibule, 100ml rajského protlaku, 1 lžíce hl. mouky, 1 lžíce sojové omáčky, 100g mražené kukuřice (či sterilované), olej, vodu a rýži.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

NADVÁHA ČI OBEZITA ČESKÉ POPULACE

1. 8. 2013

V České republice v dospělé populaci je 55 % "tlustých", z čehož 35 % spadá do kategorie nadváhy a 20 % do kategorie obezity.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

SUŠENÁ RAJČATA

15. 7. 2013

Sušení rajských jablíček u nás není zcela běžné a pokud nám nepomůže sluníčko, není ani jednoduché; navíc trvá poměrně dlouho. V jižní Evropě je na rozpálených střechách suší běžně. Naložená do olivového oleje s kořením jsou potom výtečnou pochoutkou.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

RAJČATA

15. 7. 2013

 Rajčata jsou bohatá na vitamíny A, C, E, kyselinu listovou, vlákninu, draslík, železo a zinek. Nejcennější je však mimořádně silný antioxidant zvaný lykopen. Tento přírodní lapač volných radikálů je až dvanáctkrát účinnější než vitamín E a dvojnásobně předčí betakaroten. Pro náš organismus i pokožku je velmi cenný, protože podporuje regeneraci buněk.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

DÝŇOVÁ POLÉVKA

1. 7. 2013

POTŘEBUJEME:

1 menší dýně Hokkaido (asi 300g dužiny), 1 cibule, 1 cuketa (není nutná), 1 větší mrkev (není nutná), špetka bílého pepře a soli, muškát, kurkuma, koriandr (není nutný), 1 kostka zeleninového bujónu, 200ml smetany ke šlehání, olej na smažení.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

BEZLEPKOVÁ DIETA

1. 7. 2013

Jedná se o šetřící dietu s omezením vlákniny. Je vhodná, pokud chceme omezit zátěž střeva (např. při zánětlivých onemocněních) nebo kvantum stolice (záněty, vývody – stomie).

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

POMELIT

1. 7. 2013

Konzumace ovoce zvaného pomelit snižuje hladinu krevního cholesterolu. U pacientů s nemocným srdcem snižuje riziko ucpání artérií zásobujících srdce krví. Křížence mezi grapefruitem a citrusem pomelo vypěstovali v Izraeli a dali mu jméno pomelit. Komerčně je produkt známější pod jménem Israeli Jaffa Sweetie, což lze přeložit jako „sladký Jaffa“ i jako „miláček Jaffa“.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

KVALITA NABÍZENÝCH JOGURTŮ

11. 6. 2013

Actimel, jako mnoho dalších produktů Danone, obsahuje E1442 - geneticky modifikovaný kukuřičný škrob, zahušťovadlo.... mmj.ničí slinivku. Nebezpečné škroby jsou obsaženy nejen v kultivovaných mléčných výrobcích, ale také v kečupech a majonézách.. osobně o kvalitě nabízených jogurtů mám vlastní mínění, ideální je si jogurty doma vyrábět (jak na to najdete detailně na internetu). S úsměvem zdraví Andy

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

MOMO

1. 6. 2013

Momo jsou druh knedlíčků, které jsou tradičním pokrmem v Nepálu a Tibetu.Momo se připravují z jednoduchého těsta z mouky a vody, někdy se přidává trochu droždí nebo jedlé sody. Z tohoto těsta se udělají malé placičky které se naplní různými ingrediencemi, náplň se zabalí buď do šátečku nebo do kapsy ve tvaru půlměsíce. Momo se po zabalení uvaří v páře.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

VÝŽIVA (DIETA) PŘI ZÁCPĚ

1. 6. 2013

U onemocnění trávicího traktu vyvolávají nejčastější a největší obtíže obvykle poruchy motility (pohyblivosti) střev. Velmi často se projevují jako zácpa či průjem. Zejména zácpa je příznakem častým, který souvisí s mnoha onemocněními neuropsychiatrickými i se stárnutím.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

ZELENÝ JEČMEN

1. 6. 2013

Mladý (ZELENÝ) ječmen je díky svým pozitivním vlastnostem a účinkům na lidský organizmus hojně využíván jak při prevenci, tak při nemoci. Pozitivně ovlivňuje civilizační choroby i celkovou činnosti lidského těla. 

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

CHROM -CHROMIUM (Cr)

1. 6. 2013

Chrom je nezbytný pro štěpení bílkovin, tuků a sacharidů, pomáhá v těle udržovat normální hladinu krevního cukru (glukózy), může také snižovat hladinu celkového cholesterolu, (škodlivého) LDL cholesterolu a triglyceridů.Chrom má důležitou roli v aktivitách některých enzymů. Zasahuje do rozkladu enzymů a jejich přeměny na energii a tvorby některých tuků. Učinkuje společně s insulinem a je tak nezbytný pro schopnost organismu využít cukr.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

NEMOC DNA

1. 5. 2013

 Onemocnění dna je typ zánětu kloubů (artritidy) postihující asi 10% populace České republiky. Postihuje nejčastěji muže nad 40 let. Jedná se o metabolickou nemoc, způsobenou nadměrnou koncentrací kyseliny močové. 

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

HUMMUS

1. 5. 2013

Hummus je studený pokrm, kaše z rozmačkané uvařené cizrny  smíchané se sezamovou pastou (tahini), olivovým olejem, citronovou šťávou, solí a česnekem.. Je oblíbený zejména v oblasti Středního východu, v kuchyních původem z této oblasti se používá celosvětově.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

DIETA PŘI PRŮJMECH

1. 5. 2013

Příčina průjmu a gastroenteritidy bývá často infekční, někdy pouze funkční. Příčiny jsou někdy kombinované, např. u cestovatelských průjmů. Významné jsou vlivy psychiky, osmotické vlivy (např. fruktóza, sorbitol) atd., důležité je tedy vědět, co konzumovat při takovém akutním stavu?

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0