Jdi na obsah Jdi na menu

JSME TO, CO JÍME

"Jsi-li nemocný, změň styl života. Jestliže to nepomohlo, změň stravu!" 

 

u-nas-doma.jpg

U NÁS JE VŽDY NĚCO DOBRÉHO NA STOLE :-)

  

 

 

 

Příspěvky

TERAPIE STRAVOU

1. 6. 2014

Níže uvedená tabulka by Vám mohla pomoci s terapeutickými možnostmi v tkzv. léčbě stravou, základní léčbě k níž se v Hippokratově přísaze zavazuje každý  lékař především.(No, upřímně řečeno, kdy Vás naposledy léčili změnou Vašeho stravování, místo intenzivního předepisování farmaceutik?) Před sebou máte tedy soubor nejpřirozenější a zcela neškodné terapie.. s úsměvem do toho! Andy

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

DOMÁCÍ CELOZRNNÉ TĚSTOVINY

1. 5. 2014

Celozrnné těstoviny mají mnohem vyšší obsah vlákniny, vitaminů skupiny B a minerálních látek (železo, hořčík)Jak název napovídá, jsou vyrobeny z celozrnné mouky, která vzniká pomletím celého zrna obilí včetně slupky (tak zvaných otrub) a klíčku. Celozrnné těstoviny jsou proto výživově hodnotnější než klasické těstoviny z mouky bílé.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

EXPERIMENT,KTERÝ ODNAUČIL DĚTI JÍST BRAMBŮRKY

1. 5. 2014

 Experiment velmi pečlivě sledovali na zemědělské univerzitě, veškeré změny u hlodavců zaznamenávali a zvířata fotili. Později bylo zjištěno, že u těch hlodavců, kteří jedli nezdravé jídlo, došlo k poruše trávení, zhoršení zraku a jejich játra se začala rozkládat. V novinách se objevila informace obviňující učitelku chemie z týrání zvířat, ale pokus, který přiměl spoustu mladých lidí odmítnout nezdravou stravu, se prováděl mimo školní výuku, s povolením rodičů a ředitele školy. I sami žáci tvrdí, že jiné důvody by nebyly tak přesvědčivé a že jim je samozřejmě krys líto, ale faktem zůstává, že tyto potraviny běžně jedí i lidé.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

KURKUMIN

1. 5. 2014

Současná databáze vědecké literatury PubMed nabízí o kurkuminu na 4500 článků. Přinášejí přesvědčivé doklady o protizánětlivém, protirakovinném a antioxidačním působení kurkuminu. Dokazují, že kurkumin má významné neuroprotektivní účinky. Mnoho studií bylo provedeno za použití laboratorních zvířat na modelech lidských nemocí, jako jsou ateroskleróza, diabetes, respirační, jaterní, střevní, oční a neurologické poruchy.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

SOUBOJ MÁSLA A MARGARÍNU VYHRÁLO MÁSLO

1. 4. 2014

Nejsem amerikanista, ale tohle zmínit musím. V USA se prodej margarínů propadl na 70leté minimum. Jen od roku 2000 se prodeje těchto výrobků propadly o 30 procent. Tomu nahrává prý fakt, že margaríny postupně získaly nálepku levné, umělé a nezdravé náhražky. 

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

DOMÁCÍ MANDLOVÉ MLÉKO

1. 4. 2014

 Mandlové mléko je velmi snadná záležitost. Potřebujete k jeho výrobě jen natural neloupané a nepražené mandle, vodu a mixér. To zní dobře, nemyslíte?

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

FITNESS DORTÍK

1. 4. 2014

 VÝBORNÝ VEGANSKÝ FITNESS DORTÍK.. DOPORUČUJI.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

ČERVENÉ SYNTETICKÉ BARVIVO V POTRAVINÁCH E 124

1. 3. 2014

 Jasně červené barvivo. Má velmi stabilní pH a nemění vlastnosti při změnách teplot při jeho zpracování a skladování. Je často chybně zaměňováno za přírodní barvivo košenilu E120. Používá se především do sladkostí a potravin jako jsou kečupy, cukrovinky, marmelády, pudinky, žvýkačky, mléčné výrobky, limonády, zmrzliny, kompotované ovoce či rybí výrobky. Může vyvolat alergické reakce, horečky a zhoršit astma. Na pozoru by měli být zejména lidé citliví na aspirin. Na základě dlouhodobých studií na krysách a myších existuje podezření, že se jedná o karcinogen. U dětí může vyvolat či zhoršovat hyperaktivitu.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

DOMÁCÍ MAKOVÉ MLÉKO

1. 3. 2014

Mým novým objevem ze světa máku je makové mléko. Vyzkoušela jsem ho,  podle lidové pověsti prý přivolává krásné sny...Makové mléko je jedním z nejlepších přírodních zdrojů vápníku a hořčíku. Mák obsahuje v 80g doporučenou denní dávku vápníku a hořčíku v ideálním poměru.makovém mléce je 12x více vápníku, než v mléce kravském. Mák je vysoce zásaditý, takže makové mléko pomáhá při překyselení organismu. JEHO PŘÍPRAVU DOMA VŘELE DOPORUČUJI!

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

ROBI NA SMETANĚ SE ZELENINOU

1. 3. 2014

 Robi se používá místo masa z jatečných zvířat. Můžete jej smažit, dusit, vařit podle své fantazie. Hodí se i do salátů. Složení: voda, rostlinná bílkovina, obilné klíčky, červená řepa, sůl

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

OBČAS SI UDĚLEJTE PŮST

1. 3. 2014

Slovo půst znamená německy fasten. Je odvozeno od gótského slova fastan - zastavit se, sečkat. Z toho vyplývá, že půstem pozastavíme naši každodenní rutinu, čímž je například stravování nebo zábava. Půst souvisí s pokáním. Půstem můžeme sledovat změny našeho organismu, změny, které nám přináši na duši i těle.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

ZAHŘÍVACÍ ČAJ NA NACHLAZENÍ

15. 2. 2014

Chřipkové období ještě stále trvá a tak se ZAHŘÍVACÍ NÁPOJ může hodit. Existuje mnoho receptů na tyto čaje,  ale kombinace s jablky mi přišla chuťově velice příjemná a jelikož výsledkem je nejen horký nápoj, ale i pikantní uvařená jablka, zvu vás k vyzkoušení.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

CO JÍST, KDYŽ JSTE NASTYDLÍ?

8. 2. 2014

  Cítíte, že na vás něco leze? Zabojujte s nemocí pomocí dobrého jídla, které je plné ZDRAVÝCH TUKŮ, BÍLKOVIN A VITAMÍNŮ S MINERÁLY. 

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

POZITIVNÍ ÉČKO -KURKUMIN - E100

2. 2. 2014

 U zdravého člověka nejsou známy žádné nežádoucí účinky. Může dráždit kůži. Doporučuje se nepřekračovat denní limit 0-0,5 mg na kg tělesné váhy. Je vhodné vyhýbat se jeho konzumaci při jaterních a žlučníkových problémech, v těhotenství a dále při poruchách srážlivosti krve nebo při problémech s početím. V některých případech byla prokázána účinnost extraktu na štítnou žlázu prasat. Snižuje hladinu cholesterolu, působí protinádorově a protizánětlivě. Snižuje riziko vzniku srdečního selhání. Podporuje trávení.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

PRAVDA O POTRAVINOVÝCH DOPLŇCÍCH

1. 2. 2014

 Ročně Češi za potravinové doplňky utratí téměř deset miliard korun. To je vskutku slušný byznys. Na každého dospělého člověka vychází, že za ně ročně utratí zhruba patnáct set korun. A to je jednou tolik, než kolik doplácíme na skutečné léky. Je zvláštní, že dokážeme týdny porovnávat, která pračka či auto nebo mobilní telefon je lepší a co všechno obsahují, ale tabletkám, které polykáme, věříme bezmezně. A bez důkazů.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

ORANŽOVÉ SYNTETICKÉ BARVIVO V POTRAVINÁCH E 110

1. 2. 2014

Používá se k dobarvování nápojů a mléčných výrobků. Často se používá v kombinaci s barvivem E123 (Amaranth) pro vytvoření hnědé barvy. Pro svou jasně oranžovou barvu je tato látka hojně využívána v nealkoholických nápojích, v mnoha druzích sladkostí, v pekařských výrobcích, v meruňkovém džemu, marcipánu, zmrzlině, hořčici, žvýkačkách, instantních polévkách a dalších. Nepoužívá se v potravinách s tuky a oleji. Také se používá ve farmaceutickém průmyslu, k netrvalému barvení vlasů a v ostatní kosmetice. Při použití jako aditivum v potravinách může vyvolat alergii. Může mít vliv také na hyperaktivitu dětí a problémy s astmatem.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

NAUČTE SE JÍST ZDRAVĚ

1. 2. 2014

 Někdy se až moc soustředíme na to, co jíme, a zapomínáme, co bychom jíst mohli. Podstata zdravé výživy je hlavně pestrost a vyváženost, která organismu dodá potřebné výživné látky. Nebojte se proto experimentovat a minimálně jednou týdně zařaďte do svého jídelníčku nějakou novinku.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

PAŽITKA

1. 2. 2014

Využívá se nejen jako koření,ale také jako léčivá bylina. Konzumace, zejména čerstvě natrhané pažitky přispívá k lepšímu zdraví, obsahuje vápník, draslík, železo a vitamín C. Další důležitou složkou je karoten a éterické oleje. Podporuje zažívání a chuť k jídlu, dokonce i snižuje krevní tlak. Má blahodárné účinky na ledviny.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

RECEPT NA DOMÁCÍ LOUPÁČKY

26. 1. 2014

 Další milovaná věc z dětství je loupák - sladký rohlík posypaný mákem, který se dal oloupat z tmavé kůrky a nejlepší byl s máslem a marmeládou! Dnes je celkem problém dobrý loupák sehnat, většina kupovaných jsou vyhnané zřejmě kypřícím práškem, místo pořádného nezdravého sádla používají pekaři rostlinný tuk a prostě to celkově není ono. Tyhle domácí jsou opravdu dobré a poctivé!

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

KAŽDÝ TÝDEN OCHUTNÁVÁM NEOCHUTNANÉ

25. 1. 2014

rajcata-se-syrem-v-testicku.jpg

Jelikož jsem klasický experimenátor chutí, zařazuji pravidelně do jídelníčku nejen něco zdravého, ale často něco, co jsem v životě neochutnala.. 

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

MÝTY KOLEM CHOLESTEROLU

21. 1. 2014

 V historicky krátkém čase se medicínské propagandě podařilo vyvolat strach z cholesterolu a vytvořit éru posedlosti měřením hladiny cholesterolu. Lidé se dostávají do stresu, protože lékaři jim nařizují dodržovat dietu na snižování cholesterolu. Léky na snižování hladiny cholesterolu, statiny, se staly nejprodávanější skupinou léků, které užívají miliony lidí po celém světě. Dlouhodobá pozorování však prokazují jejich nežádoucí účinky.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

OMEZTE KONZUMACI ČERVENÉHO MASA

21. 1. 2014

Červené maso je obviňováno z mnoha stran, že jeho konzumace má vliv na vznik karcinomů, zejména KOLOREKTÁLNÍHO. Jedná se o nejrůznější zdroje i formy červeného masa - čerstvé, mleté, mražené, hovězí, vepřové, telecí a skopové. Obzvláště se zdůrazňuje, že riziko vzniku rakoviny se zvyšuje se zpracováním červeného masa uzením, sušením, solením, nakládáním a konzervováním, zpracováním v uzeninách a jiných masných výrobcích.  Pokuste se omezit konzumaci červeného masa na méně než 500 g týdně (v syrovém stavu zhruba 700 - 750 g). Snažte se nejíst příliš mnoho uzenin (slanina, různé šunky, salámy, klobásy apod.)

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

DOMÁCÍ CUKROVÍ JE LEPŠÍ NEŽ KUPOVANÉ SLADKOSTI

19. 1. 2014

Zrovna jsme si přes vánoce na návštěvách říkali, jestli někdy jíst s dětmi sladkosti, tak raději ty domácí, než nějaké marketové šunty..my sladkosti vůbec nekupujeme (to ale neznamená, že je nejíme.). Jíme totiž už roky jen to, co si doma (s láskou) připravíme (včetně domácího čokoládového fondué -tedy z čokolády obsahující min.50% kakaa)

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

ZDRAVÉ VAŘENÍ

1. 1. 2014

Zdravé vaření začíná výběrem surovin, ale určitě tím nekončí, protože způsobem přípravy jídla můžeme o mnohé dobré živiny přijít a nebo je co nejvíce zachovat. Mám pro vás rady a tipy jak si uvařit šetrně a zdravě.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

DOMÁCÍ BYLINKOVÉ MÁSLO

1. 1. 2014

Doma vyrobené bylinkové máslo má tu výhodu, že si ho můžeme namíchat podle vlastní chuti a potřeby. Nabízí se nám spousta bylinek a koření jako vhodných přísad, pro příklad alespoň pár nejznámějších: petrželka, bazalka, oregano, majoránka, celerová nať, šnitlík (kdyby někdo nevěděl, tak česky je to pažitka :-) - pozn.kor.), tymián, libeček, šalvěj, saturejka, kopr, levandule, meduňka, máta, pepř, červená a pálivá paprika, chilli, kmín.. atd.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

KAROB ALIAS SVATOJANSKÝ CHLÉB

1. 1. 2014

Karobový prášek je bohatý na bílkoviny, minerály (hořčík, vápník, fosfor, železo, nikl, a vitamíny A, B, D. O proti kakaovému prášku je až sedmkrát méně tučný a obsahuje až o třetinu méně kalorií. Proto si ho s chutí můžou dopřát i ti kdo drží dietu. Karobový prášek neobsahuje kofein, alergeny, theobromin, ani methylxanthiny. Karob také podporuje trávení a snižuje cholesterol v krvi.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

PŘÍNOS BIOPOTRAVIN NA ZDRAVÍ

1. 1. 2014

Největším přínosem biopotravin (i biohovězího) je zdraví konzumentů. Jaké jsou tedy rozdíly mezi obyčejnými potravinami a biopotravinami? Zbytky škodlivých látek v běžných potravinách představují nezanedbatelné zdravotní riziko..a příklad na biohovězím mase. 

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

CO JSOU TO BIOPOTRAVINY

1. 12. 2013

 O čem vypovídá označení bio, co vyjadřuje a jaký je rozdíl mezi biopotravinami a obyčejnými potravinami? 

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

DOMÁCÍ KEFÍR

1. 12. 2013

Domácí kefír je výborný.. 

Na dva hrnky kefíru potřebujete tyto suroviny: 4,5 polévkové lžíce kefírových zrn, 4,5 litru mléka.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0

KEFÍR

1. 12. 2013

 KEFÍR PIJEME DENNĚ.. beru ho sebou i jakosvěžení na procházky a výlety. Je obecně známo, že imunitní systém je v takové kondici, v jaké je vaše zažívání a hlavně vaše střevní mikroflóra. Schopnosti kefíru, jakožto přírodního probiotika, je tedy udržovat vaši střevní mikroflóru v perfektní kondici. Takže nikoli „šupito presto“  do lékárny, ale spíš do mlékárny J

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JSME TO, CO JÍME | Komentářů: 0