Jdi na obsah Jdi na menu

JÍDLOVĚDA

person-2248567_960_720.jpg

 

"Všechny nemoci začínají v žaludku."  Hippokratés

 

Příspěvky

ČAJ Z BOROVICOVÉHO JEHLIČÍ

27. 11. 2018

pine-leaves-691639_960_720.jpgČaj z borovicového jehličí je po tisíce let považován za důležitou součást domácí lékárničky. 

Léčivé účinky čaje z borovicového jehličí se týkají kardiovaskulárního, oběhového, imunitního a respiračního systému, ale také antioxidační aktivity a schopnosti předcházet degenerativním a chronickým onemocněním. Tyto příznivé účinky jsou důsledkem vysoké úrovně vitaminu C, vitaminu A, polyfenolických sloučenin, různých vitaminů typu B, vápníku, železa, draslíku a fosforu, stejně jako sterolů a karotenoidů.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JÍDLOVĚDA | Komentářů: 0

MELTA - VZPOMÍNKA NA DĚTSTVÍ I ALTERNATIVNÍ VARIANTA KÁVY

20. 11. 2018

relaxing-1979674_960_720--1-.jpgMelta je dnes synonymem zdravého životního stylu. Jelikož neobsahuje kofein, meltovou kávu si kromě dospělých mohou dopřávat také těhotné ženy a děti. Melta ovšem bohužel není bezlepková. Proto by meltovou kávu neměli pít lidé s alergií na lepek.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JÍDLOVĚDA | Komentářů: 0

NAKLÍČENÁ SEMÍNKA

11. 10. 2018

seed-945877_960_720.jpgPravidelná konzumace klíčků a výhonků napomáhá ke snižování hladiny cholesterolu v krvi a chrání před anemií. Zdravou svačinkou z klíčků pak pomáháte tělu k posílení srdce i nervů, pečujete o krásu své pokožky a chráníte kosti před řídnutím.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JÍDLOVĚDA | Komentářů: 0

PRO LEPŠÍ SPÁNEK - ČAJ Z BANÁNU A SKOŘICE

3. 10. 2018

tea-time-3240766_960_720.jpgV dnešní uspěchané době plné stresu alespoň jednou za život každý z nás zažil problémy se spánkem. Na kvalitu našeho spánku má vliv spousta faktorů včetně elektromagnetických vlivů, které vysílají například mobilní telefony či počítače.

 

Po odvaru z banánu budete spát doslova jako nemluvně. Za vše může tryptofan, látka, která je klíčová pro tvorbu serotoninu – to je ta chemikálie, kterou tělo potřebuje, aby nepropadalo depresím a člověk dobře spal.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JÍDLOVĚDA | Komentářů: 0

ZDRAVÉ SVAČINY PRO DĚTI DO ŠKOLY

3. 9. 2018

sandwich-1489262_960_720--1-.jpgTak dnes se zase roztáčí ten známý kolotoč. Děti jdou do školy. A na rodiče připadne kreativní úkol, aby na ně každé ráno čekala zdravá, kvalitní a hlavně zajímavá svačinka.

První věc, kterou je potřeba zdůraznit je, že téměř jakákoliv svačina, kterou dítěti doma připravíte, je zdravější než ta, kterou si koupí, když mu dáte peníze, ať si něco koupí cestou do školy. Většina dětí totiž skončí u sladkého pečiva typu koblihy, šátečky nebo třeba u komerčních baget, sladkých limonád apod. Co má tedy obsahovat správná svačina do školy na každý den? 

 
 
Celý příspěvek
| Rubrika: JÍDLOVĚDA | Komentářů: 0

JEDNODUCHÝ TRIK JAK SI DOMA OBOHATIT DROŽDÍ O NEZBYTNÝ VITAMIN D

22. 8. 2018

dough-3082589_960_720.jpgDroždí může být zdrojem vitamínu D. Ale ne bez záření. Droždí je výrobek z kvasnic, tedy hub, a samo o sobě vitamín D neobsahuje. Řada populárních článků na internetu uvádí, že je tato potravina výborným zdrojem jednak vitamínů skupiny B, ale také vitamínu D. To ale není pravda, pokud se nejedná o droždí ošetřené UVB zářením, což se standardně při jeho výrobě (zatím) neděje. Aneb proč dát během domácího vaření droždí na sluníčko. 

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JÍDLOVĚDA | Komentářů: 0

VINCENTKA - VÝJIMEČNÁ MINERÁLNÍ VODA

13. 8. 2018

vincentka.jpgVincentka svým obsahem a vyvážeností minerálních solí a prvků umožňuje rozpouštění hlenů v dýchacích cestách, žaludku a střevech. Vincentka je doporučována k pitným a inhalačním kúrám při onemocnění cest dýchacích, hlasivek, při chorobách látkové výměny, vředové choroby žaludku, dvanácterníku a jejich pooperačních stavech, cukrovce, chronickém zánětu slinivky.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JÍDLOVĚDA | Komentářů: 0

ZAŘIĎTE SI DOSTATEK JODU VE STRAVĚ

11. 8. 2018

sushi-354628_960_720.jpgJód je základní stopový prvek, který je nezbytný pro normální růst a vývoj těla. Přibližně 60 % jódu v lidském těle je uloženo ve štítné žláze. Jeho přínos pro zdraví hraje velmi důležitou roli pro zachování správné funkce štítné žlázy, která vylučuje důležité hormony, které řídí základní metabolické funkce těla. Máte ho dostatek?

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JÍDLOVĚDA | Komentářů: 0

DOMÁCÍ VÝROBA MOZZARELLY

9. 8. 2018

mozarella-2120164_960_720.jpgA co si takhle v těchto letních dnech udělat domácí mozzarellu, která k lehkému rajčatovému salátu dodá ještě vytříbenější chuť? 

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JÍDLOVĚDA | Komentářů: 0

OPIČÍ MÁSLO BUDETE MILOVAT

2. 8. 2018

waffles-3526360_960_720.jpgOpičí máslo? Že jste o ničem takovém neslyšeli? Pak nevíte, o jakou dobrotu jste přicházeli. A vůbec se nemusíte bát, že by se snad vyrábělo z opiček. jedná se o sladkou pomazánku z banánu, ananasu a kokosu.. takže trošku něco jako piňa koláda na lžičku :-)

Opičí máslo je ideální doplněk třeba zmrzlin, palačinek či vaflí. Ale většině lidí chutná natolik, že ho prostě ujídají lžící ze sklenice a nestačí ho na nic namazat. Tak dobré totiž je. 

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JÍDLOVĚDA | Komentářů: 0

CHCETE ZLEPŠIT SVŮJ PSYCHICKÝ STAV? VYHNĚTE SE SLANINĚ, PÁRKŮM I SALÁMŮM.

16. 7. 2018

wurstplatte-653879_960_720.jpgMáte rádi párky, slaninu či salámy? Raději je hned vyhoďte, mohou na vás mít hodně špatný vliv. Podle vědců byste je raději měli ze svého jídelníčku úplně vynechat. Podle nové studie totiž mohou výrazně ovlivnit naše duševní zdraví.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JÍDLOVĚDA | Komentářů: 0

JAK SPRÁVNĚ MÝT PRKÉNKO OD SYROVÉHO MASA?

11. 7. 2018

wood-3048066_960_720.jpgPořádně vyčistit prkénko je na vaření a následném úklidu snad ta nejtěžší část práce. Vezmeme mycí přípravek, horkou vodu, houbičku a pořádně drhneme. Popřípadě jej opláchneme a dáme do myčky. Myslíte si, že to stačí? Pak jste podle vědců na omylu. nebezpečných bakterií jste se nezbavili.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JÍDLOVĚDA | Komentářů: 0

JAK SE POMOCÍ STRAVY ZBAVIT KŘEČÍ V NOHÁCH

6. 7. 2018

jogging-2343558_960_720.jpgMožná to také znáte,  křeče do nohou. Sedíte nebo spíte a najednou vám vaši nohu stáhne úporná bolest. Křeče v nohou mohou potrápit kohokoliv, v jakémkoliv věku. K velmi častým příčinám křečí patří i nesprávné sezení, dlouhé stání nebo přílišná konzumace alkoholu. Ale nejčastěji stojí za křečemi nevhodná strava.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JÍDLOVĚDA | Komentářů: 0

NEPOTŘEBUJETE JÍDELNÍČEK ANI VÝŽIVOVÉHO PORADCE

2. 7. 2018

food-3078076_960_720.jpgPro zdravou stravu nikdo nepotřebuje encyklopedie výživy, výživové poradce, zavádějící značky potravinářů, ani nejnovější studie.  Úplně si vystačíme s jedinou větou: JEZTE KVALITNÍ ZÁKLADNÍ POTRAVINY A JÍDLA Z NICH.

A pro ty, kteří chtějí podrobnější radu: nepijte soft drinks a nejezte junk food, kam patří všechna vysoce průmyslově zpracovaná jídla.  Dobrou chuť ke kvalitnímu obědu přeje Amazonka

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JÍDLOVĚDA | Komentářů: 0

ROSTLINNÉ OLEJE PRO ZDRAVOU KŮŽI

1. 5. 2018

olive-oil-968657_960_720.jpgMnoho krémů se pyšní obsahem rostlinného oleje, třeba mandlového nebo slunečnicového, který jim propůjčuje skvělé vlastnosti. Proč tedy nevyzkoušet oleje samotné? Za studena lisované, kvalitní oleje pokožka dobře přijímá a vstřebává. Zvláště, pokud je před aplikací mírně navlhčená.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JÍDLOVĚDA | Komentářů: 0

PLACKY Z JABLEČNÉHO PYRÉ

22. 3. 2018

placky.jpgPokud máte doma sušičku ovoce a máte u ní i plastový talíř (bývá u sušičky 1nebo 2, ale dají se dokoupit i samostatně), navíc máte plno jablek, se kterými si nevíte rady, pak vám doporučuji vyzkoušet tyto všemi velmi oblíbené ovocné placky.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JÍDLOVĚDA | Komentářů: 0

GHÍ - PŘEPUŠTĚNÉ MÁSLO

20. 3. 2018

glass-3141865_960_720.jpgJako superpotravinu s výraznými účinky na zdraví označují odborníci na výživu ghí. Přečištěné či přepuštěné máslo voní jako máslo, chutná jako máslo, na rozdíl od másla ale obsahuje jiné vlastnosti. Nepřepaluje se, neobsahuje žádnou mléčnou bílkovinu, nemusí se chladit a vydrží až rok, Ghí neobsahuje sůl ani laktózu, a tak je přínosné pro ty, kteří nemůžou jíst mléčné výrobky.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JÍDLOVĚDA | Komentářů: 0

FLEXITARIÁNSKÉ STRAVOVÁNÍ

15. 3. 2018

salad-791891_960_720.jpgRádi jíte zdravě, máte rádi ovoce, zeleninu, ale vegetariánství je pro vás nepřijatelné? Máte rádi maso, i když víte, že vysoká konzumace červeného masa je spojena s celou řadou civilizačních nemocí, a proto přemýšlíte o snížení příjmu masa a masných výrobků. Pak jste právě ti praví pro to, stát se flexitariány.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JÍDLOVĚDA | Komentářů: 0

Seitan - bílkovinná náhražka masa

12. 3. 2018

vegetables-2047238_960_720.jpgSeitan je rostlinná bílkovina z pšeničné mouky, která se připravuje vymytím škrobu z pšeničné mouky, který se vaří ve vodě s mořskými řasami, sójovou omáčkou, zeleninou a kořením. 

Chutí a strukturou se blíží masu. Dá se připravit jako řízky, sekaná, ražniči, guláš. Jeho využití je všestranné. Obsahuje velké množství kvalitní bílkoviny a pokud je připravovaný dle tradičního receptu, potom i cenné minerály a vitamíny. 

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JÍDLOVĚDA | Komentářů: 0

ČERNÁ HIMALÁJSKÁ SŮL

8. 3. 2018

aaa.jpgČerná sůl je vulkanická, nerafinovaná, s charakteristickou výraznou chutí a vůní po vajíčkách, s vysokým obsahem síry a dalších minerálů. Díky nižšímu obsahu sodíku je vhodná i při vysokém tlaku či obecně pro ty, kteří chtějí omezit solení.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JÍDLOVĚDA | Komentářů: 0

PŘERUŠOVANÝ PŮST

3. 3. 2018

coffee-2608864_960_720.jpgPro jedny obrovský strašák, pro druhé smysluplná strategie, dodávající vašemu tělu na fyzickém i mentálním výkonu, mající mnohé znatelné zdravotní benefity. Půst je především mentální výzva a bude tedy vyhovovat těm, kteří umí pracovat s tělem i psychikou. Nebojte se ale, že budete padat hlady a žízní, jedná se “jen” o 16 hodin bez jídla denně a půlku z nich prospíte.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JÍDLOVĚDA | Komentářů: 0

JAK SE ZBAVIT ZÁVISLOSTI NA CUKRU

2. 3. 2018

macaron-2462247_960_720--1-.jpgStává se vám, že po obědě, při odpolední kávě nebo po příchodu z práce domů máte chuť na něco sladkého? Večer, když děti usnou a vy máte chvíli sama pro sebe, vás přepadne touha sníst čokoládu nebo sušenku?  Když vás něco trápí nebo jste v práci či doma "na roztrhání", zachrání vás vždy nějaká bonboniéra? Pak jistě děláte nějakou chybu v jídelníčku nebo ve vašem životním stylu. Možná jste už dokomce  závislí na cukru. Jak předejít chutím na sladké nebo se jich zbavit?

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JÍDLOVĚDA | Komentářů: 0

VÝŽIVOVÝ OMYL ZDRAVÉ STRAVY - AGAVE SIRUP

28. 2. 2018

agave-sirup-maple-2232088_960_720.jpgAgave sirup -přírodní sladidlo a alternativa bílého cukru. Stal se módní trendem zdravé výživy. Ale jeho časté a nadměrné užívání může vést ke zdravotním problémům. Kromě nebezpečné inzulinové rezistence je nadměrný příjem fruktózy dáván do souvislosti s obezitou, vysokým krevním tlakem, zvýšenou hladinou škodlivých tuků v krvi, ztukovatěním jater a dokonce i s poškozením ledvin. Navíc lidem může způsobit chronické zdravotní problémy a onemocnění metabolismu sacharidů- cukrovku.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JÍDLOVĚDA | Komentářů: 0

NEJVĚTŠÍ ZLO VE VÝŽIVĚ? SLAZENÉ NÁPOJE!

27. 2. 2018

cola-2839978_960_720.jpgNadměrná konzumace cukru je dobře známa příčina, která stojí za vznikem srdečních chorob a vážných poškození zdraví. Vědci nám potvrdili, že pití limonád  (klasických i dietních) vede k:  poškození kostí, k cukrovce, demenci (zcvrkávání mozku), depresi, poškození ledvin, poškození mozku, urychlují stárnutí, vzbuzují chutě na sladké,  vyvolávají agresivitu dětí, způsobují nadýmání, rozvíjí artritidu, zvyšují riziko rakoviny prsu, spouští obezitu a také ničí zuby.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JÍDLOVĚDA | Komentářů: 0

JAK VAŘIT ZDRAVĚ?

23. 2. 2018

avocado-1838785_960_720.jpgCo pro vás znamená zdravé vaření a jak je možné ho realizovat? Sdílím zde pro Vás několik zajímavých myšlenek a tipů, které jsem k tomuto tématu pro vás na netu našla.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JÍDLOVĚDA | Komentářů: 0

QUINOA - POKLAD INKŮ

21. 2. 2018

quinoa.jpgKdyž se řekne quinoa, spoustu lidí hned napadne spojení se zdravou stravou. Quinoa se stala takovým moderním zaříkávadlem a vyhledávanou surovinou těch, kdo chtějí se svým jídlem a vařením udělat nějakou změnu směrem k lepšímu, výživnějšímu, a třeba i dietnějšímu.

Quinoa je přirozeně bezlepková pseudoobilovina. V kuchyni má široké využití – hodí se na sladko i na slano. Připravíte s ní úžasné placičky, snídaňovou kaši a nebo ji můžete podávat jako přílohu. 

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JÍDLOVĚDA | Komentářů: 0

CUKR - TICHÝ ZABIJÁK

11. 2. 2018

spoon-2426623_960_720.jpgAčkoli si to neuvědomujeme, v našem těle dochází k velkému kolísání hladin cukru v krvi a také hormonálním výkyvům – produkce inzulinu. Následkem toho se v organizmu uvolňují látky, které v těle podporují záněty a ukládání tuků v těle, pod kůží, mezi orgány a uvnitř cév.Důsledkem je obezita, onemocnění srdce či oběhové soustavy.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JÍDLOVĚDA | Komentářů: 0

BANÁNOVÁ BÁBOVKA Z DÝŇOVÉ MOUKY

8. 2. 2018

babovka-gugelhupf-2842827_960_720.pngDýňovou mouku jsem si oblíbila nejen pro výborné pečící vlastnosti, ale především pro její úžasné výživové vlastnosti. Je bohatá na bílkoviny, vitamín E a je přirozeně bezlepková. Těstu dodá krásně zelenou barvu, příjemnou vůni i chuť.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JÍDLOVĚDA | Komentářů: 0

DOMÁCÍ SUŠENÉ MASO

4. 2. 2018

jause-363835_960_720.jpgKdo by na akci neocenil masovou pochoutku, která chutná a dodá energii? Komerční 25g pytlík za 60,-Kč moc nezasytí a navíc obsahuje změkčovadla a konzervanty.  Nezbývá tedy než se pustit do domácí výroby…

Úprava masa sušením a nasolováním je populární na celé planetě a je stará jako lidstvo samo. Nejpopulárnější je díky severoamerickým indiánům, odkud pochází označení jerky (ch'arki - sušené solené maso). 

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JÍDLOVĚDA | Komentářů: 0

HIMALÁJSKÁ SŮL

20. 1. 2018

himalayan-salt-2199823_960_720.jpgHimálajská sůl vznikla krystalizací mořské vody po celé miliony let v oblasti Himálaje. Sbírá se z úpatí Himálajských hor, ve velkém solném dole v Pákistánu, v druhém největším dole na světě. Himálajská sůl obsahuje až 84 prvků, které jsou pro naše zdraví nepostradatelné, včetně hořčíku, vápníku, chloru, fosforu či železa. Její růžové zabarvení způsobuje železo. V Himálajské soli se nacházejí i důležité stopové prvky jako selen, jód nebo měď. A co je podstatné neobsahuje žádné přidané chemické látky.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: JÍDLOVĚDA | Komentářů: 0